هر اقدام منجر به تفرقه، حرکت در راهبرد دشمن است

هر اقدام منجر به تفرقه، حرکت در راهبرد دشمن است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه استکبار برای ادامه سلطه گری خود به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان است، گفت: امروز راهبرد نظام اسلامی و جهان اسلام راهبرد وحدت است .

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در گفت وگو با  ایرنا درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) افزود: امروز نظام سلطه به دنبال تفرقه میان اقوام،گویش های مختلف و نژاد های مختلف است که یکی از آنها تفرقه مذهبی است .

وی ادامه داد: ادامه حیات دشمنان در گرو ایجاد تفرقه بین مسلمانان است و امروز در جهان اسلام هر کسی بداند یا نداند ، بخواهد یا نخواهد کلامی، قلمی و یا اقدامی در جهت تفرقه میان مسلمانان ایجاد کند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: کسانی که در جهان اسلام اعم از روشنفکران، علما و صاحبان اندیشه در جهت ایجاد وحدت کار کنند، در جهت راهبرد اساسی وحدت حرکت کرده اند و امروز بیش از هر زمان دیگر به بصیرت و اتحاد در جهان اسلام نیازمندیم .

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: جهان اسلام با توجه به پیشینه ای که دارد توجه جهان غرب را به خود جلب کرده است و این پیشینه حاکی از مدنیت در جهان اسلام است.

وی افزود: منابع موجود در کشورهای اسلامی و ذخائر غنی انسانی و معدنی که وجود دارد، جهان غرب را به آن محتاج کرده است و اگر با ابتنای به این فرهنگ غنی اسلامی، برنامه ریزی و کاربردی حرکت شود، آینده روشنی در برابر جهان اسلام قرار دارد .

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: تمدن اسلامی و ذخائر موجود در آن با ابتنا به ابرازها و فناوری های نوین امروزی و بکارگیری آنها می تواند دستاوردهای روشنی را برای جهان اسلام به ارمغان بیاورد که این تنها در گرو راهبرد وحدت امکان پذیر است .