دیدار نماینده ویژه روسیه با رئیسی شائبه دخالت در انتخابات را دارد!!

دیدار نماینده ویژه روسیه با رئیسی شائبه دخالت در انتخابات را دارد!!

رستم مینیخانوف ریس جمهوری تاتارستان در واقع خود مسلمان و جمهوری تاتارستان نیز دارای جمعیت اکثریت مسلمان است. وی نماینده رئیس جمهور روسیه در امور مسلمانان و مذاهب است و از این رو با شخصیتهای مذهبی در جهان ملاقات می کند و در همایشها و نشست های مذهبی به نمایندگی از ولادیمیر پوتین شرکت می کند. نماینده ویژه بودن او از این جهت است.

رستم مینیخانوف مسلمان که رئیس جمهور یکی از جمهوری های روسیه است در هفته گذشته با حجت الاسلام دکتر رئیسی دیدار و گفتگو کرد. بعضی رسانه ها اینطور تیتر زدند که این دیدار شائبه دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری را دارد و به دنبال آن مطالبی در فضای مجازی مبنی بر ارتباط این دیدار با انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد. بطوری که حتی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به آن واکنش نشان داد.

رستم مینیخانوف ریس جمهوری تاتارستان در واقع خود مسلمان و جمهوری تاتارستان نیز دارای جمعیت اکثریت مسلمان است. وی نماینده رئیس جمهور روسیه در امور مسلمانان و مذاهب است و از این رو با شخصیتهای مذهبی در جهان ملاقات می کند و در همایشها و نشست های مذهبی به نمایندگی از ولادیمیر پوتین شرکت می کند. نماینده ویژه بودن او از این جهت است. این دیدار به درخواست کتبی استانداری خراسان رضوی انجام شد.

با توجه به اینکه شهر مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است شخصیتهای مذهبی بین المللی برای شرکت در برنامه های فرهنگی بین المللی این شهر حضور پیدا می کنند و سفر مینیخانوف به مشهد نیز بر این اساس بود. بخشی از این سفر که با هدف تعمیق روابط فرهنگی میان ایران و تاتارستان صورت گرفت به آستان قدس رضوی، بازدید از موزه و کتابخانه و ملاقات با تولیت این آستان حجت الاسلام دکتر رئیسی اختصاص داشت.

در این نشست صمیمی، طرفین درباره مشترکات مذهبی و لزوم روابط حسنه به گفت و گو نشستند. از زمینه‌های مشترک همکاری مانند پذیرش دانشجو، اعطای فرصت مطالعاتی، گردشگری علمی و زیارت و همچنین اهمیت دین اسلام در گسترش صلح و دوستی سخن گفتند و در انتها نیز حجت الاسلام دکتر رئیسی با اهدای نسخه نفیس چاپی از قرآن دست‌نویس، مشهور به قرآن بایسنقر به نماینده پوتین، از وی تقدیر کرد و در مقابل، مینیخانوف نیز یک جلد قرآن کریم به همراه قالیچه چرمین از آثار صنایع دستی جمهوری خود مختار تاتارستان را به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اهدا کرد.

از مخاطبان فهیم رسانه تقاضا می شود اخبار و اطلاعات حجة السلام دکتر رئیسی را از سایت شخصی ایشان و یا صفحات و کانال های رسمی که در این سایت معرفی شده است دریافت نمایند. متاسفانه با شروع تب رقابت های انتخاباتی شاهد بعضی بد اخلاقی ها و شایعه پراکنی ها در جهت تخریب رقیب انتخاباتی هستیم که بستر مناسبی برای تسویه حساب ضد انقلاب خارج نشین از خادمان مردم نیز شده است. 

بخش " پاسخ به شایعات Raisi.ir " آماده پاسخگویی به شایعات ، ابهامات و سوالات شما هم وطن عزیز است.