زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است/ کارهای زیادی به برکت انقلاب اسلامی در زنجان انجام شده اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم

آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به زنجان:

زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است/ کارهای زیادی به برکت انقلاب اسلامی در زنجان انجام شده اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم

رئیس جمهور با بیان اینکه زنجان ظرفیت‌های بسیاری در عرصه‌های کشاورزی، صنعتی و معدن دارد، اظهار داشت: با ظرفیت‌هایی که استان دارد به ویژه ظرفیت نیروی انسانی جوانی که در استان زنجان داریم و مردمانی که اهل تلاش و فعالیت و کار هستند، باید کارهای بسیاری برای استان زنجان انجام شود. به برکت انقلاب اسلامی کارهای زیادی انجام شده اما نسبت به کارهایی که باید انجام شود، فاصله داریم.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در بدو ورود به استان زنجان، این استان را پایتخت شور و شعور حسینی دانست و گفت: این صفت بسیار ارزشمندی برای استان زنجان و زنجانی‌ها و عشق و علاقه معنوی آنها به خاندان عصمت و طهارت(ع) است.
رئیس جمهور استان زنجان را استان مفاخر بسیار برشمرد و افزود: علما، دانشمندان، حکما و فلاسفه بزرگ نامدارای در زنجان می‌زیسته‌اند که نه تنها در زنجان و ایران اسلامی بلکه در جهان اسلام نامشان همیشه بلند است. زنجان همچنین استان سرداران رشید اسلام و سلحشورانی است که نام آنها در دفاع از وطن و جمهوری اسلامی همواره می‌درخشد.
دکتر رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در این سفر بخشی از کمبودها و مشکلاتی که از قبل مورد بررسی قرار گرفته است،‌ برطرف شود، تصریح کرد:‌ در شورای اداری استان و در جلساتی که در خدمت مدیران محترم استان، نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان و استاندار و نمایندگان محترم مجلس، عزیزان مدیر و خدمتگزاران استان خواهیم بود، انشاءالله تصمیمات خوبی گرفته می شود که برخی از آنها هم حتما جزو مصوبات سفر خواهد بود.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه سازوکاری برای پیگیری مصوبات سفر تا حصول نتیجه قطعی طراحی شده است، خاطرنشان کرد: لازم است از مردم استان زنجان به خاطر اینکه در شرایط کرونایی امکان اجتماعات و دیدار حضوری با آنها فراهم نیست پوزش بطلبم. بنده علاقمند هستم که به شهرستان‌ها هم سر بزنم، اما بخاطر شرایط کرونایی امکان آن وجود ندارد.
رئیس جمهور با اشاره به حضور هر ساله خود در مراسم عاشوراییان زنجان گفت: توفیق دارم هر ساله به اعتبار ایام سوگواری ابی عبدالله‌(ع) اینجا بیایم و عرض ادبی به ساحت ابی عبدالله(ع) و سلامی به مردم زنجان داشته باشم، اما این توفیق امسال متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی و وضعیت خاص حاصل نشد.
دکتر رئیسی اظهار امیدواری کرد که آنچه خواست مردم عزیز زنجان است در این سفر دنبال شود و در عمل مردم ببینند آنچه که خواست آنهاست، تحقق پیدا کرده است.