آیا حجت الاسلام رئیسی در لیست تحریم هاست؟!!

آیا حجت الاسلام رئیسی در لیست تحریم هاست؟!!

لازم به توضیح است ضمن اینکه حجت الاسلام دکتر رئیسی در هیچ یک از لیست های تحریم اتحادیه اروپا و دیگر مجامع نیست، مدعیان این خبر کذب هیچ سند و مدرکی دال بر این ادعا ارائه ندادند. نام ایشان صرفا در یک پیش نویس در اتحادیه اروپا قید شده بود که به تصویب نرسید.

به گزارش بخش پاسخ به شایعات سایت raisi.ir ، شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه حجت الاسلام دکتر رئیسی در لیست تحریم های اتحادیه اروپا قرار دارد. متاسفانه این خبر کذب توسط وابستگان به رقبای انتخاباتی ایشان در حال نشر است.

- لازم به توضیح است ضمن اینکه حجت الاسلام دکتر رئیسی در هیچ یک از لیست های تحریم اتحادیه اروپا و دیگر مجامع نیست، مدعیان این خبر کذب هیچ سند و مدرکی دال بر این ادعا ارائه ندادند. نام ایشان صرفا در یک پیش نویس در اتحادیه اروپا قید شده بود که به تصویب نرسید.

- همچنین حجة الاسلام دکتر رئیسی در چند سال اخیر سفرهای بین المللی به ترکیه، افریقای جنوبی، روسیه، عمان و... داشته است.

سفر به ترکیه


 

اجلاس بین المللی حقوقی سنت پترزبورگ

 

سفر به چین

  

و...

با این حال درباره تحریم اشخاص حقیقی توسط مجامع بین المللی توضیح ذیل تقدیم می گردد:
در حقوق بین الملل سنتی، تحریم به عنوان شکلی از ضمانت اجرای مسئولیت بین المللی علیه دولت مطرح بوده است و تخلفات بین المللی اشخاص، صرفا به محاکم بین المللی علیه دولت مطرح بوده است و تخلفات بین المللی اشخاص، صرفا به محاکم بین المللی کیفری سپرده میشد. در نسل نوین تحریم ها علیه اشخاص حقیقی، برای نخستین بار، اشخاص حقیقی در جایی خارج از محاکم بین المللی کیفری مجازات می شوند. تحریم اشخاص حقیقی از سوی سازمان ملل متحد یا دولت های عضو این سازمان، نوعی اعمال ضمانت اجرای بین المللی علیه اشخاص حقیقی است که مستقیما از سوی این نهادهای سیاسی اعمال می شود. این سازوکار می تواند به معنای تضعیف جایگاه نهادهای قضایی، اعم از محاکم ملی و بین المللی باشد که برای تخلفات بین الملی اشخاص تأسیس شده اند.

از مخاطبان فهیم رسانه تقاضا می شود اخبار و اطلاعات حجة السلام دکتر رئیسی را از سایت شخصی ایشان و یا صفحات و کانال های رسمی که در این سایت معرفی شده است دریافت نمایند. متاسفانه با شروع تب رقابت های انتخاباتی شاهد بعضی بد اخلاقی ها و شایعه پراکنی ها در جهت تخریب رقیب انتخاباتی هستیم که بستر مناسبی برای تسویه حساب ضد انقلاب خارج نشین از خادمان مردم نیز شده است. 

بخش " پاسخ به شایعات Raisi.ir " آماده پاسخگویی به شایعات ، ابهامات و سوالات شما هم وطن عزیز است.