ایران و هلند باید روابط شان را در حوزه های تجاری و سرمایه گذاری توسعه دهند

رئیس جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید هلند:

ایران و هلند باید روابط شان را در حوزه های تجاری و سرمایه گذاری توسعه دهند

رئیس جمهور با تاکید بر توسعه روابط تجاری ایران و هلند، خواستار تقویت همکاری در حوزه‌های فناوری بخصوص مسائل زیست محیطی و آب شد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه در دیدار با «فرانسیسکوس یوهان ماریا مولن» سفیر جدید پادشاهی هلند در تهران ضمن تأکید بر توسعه روابط دو جانبه، گفت: بین ایران و هلند در زمینه تجاری، اقتصادی و فرهنگی روابط دیرینه و تاریخی وجود دارد.

رئیس جمهور تأکید کرد: کشورهای ریشه‌داری مانند هلند باید مستقل باشند و نگاه‌های جریان سلطه نباید آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

دکتر رئیسی با اشاره به وجود صدها مسجد در کشور هلند، احترام به حقوق مسلمانان را موجب تقویت فرهنگ و تمدن در اروپا دانست.

رئیس جمهور ضمن استقبال از اعلام امادگی هلند برای همکاری های تجاری و سرمایه گذاری،‌خواستار تقویت همکاری در حوزه فناوری بخصوص مسائل زیست محیطی و آب شد.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز نظام سلطه حقوق بشر را دستاویزی برای فشار به کشورهای در حال توسعه قرار داده است در حالیکه ما مبتنی بر آموزه‌های دینی و انقلابی، خود را موظف می‌دانیم به حقوق انسان‌ها احترام بگذاریم و مثال آن میزبانی از ۴ میلیون افغانستانی در ایران است.

«فرانسیسکوس یوهان ماریا مولن» سفیر جدید پادشاهی هلند در تهران نیز ضمن ابلاغ سلام گرم پادشاهی هلند به آیت‌الله رئیسی، گفت: روابط ایران و هلند قدمتی ۴۰۰ ساله دارد و ایران همیشه مقصد تجاری مهمی برای ما بوده است.

سفیر جدید پادشاهی هلند خاطر نشان کرد: ایران کشوری قدرتمند در منطقه است و فرصت‌های بسیار خوبی در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری بین دو کشور وجود دارد.

یوهان ماریا مولن با اشاره به اوضاع در افغانستان اظهار داشت: ما از جمهوری اسلامی ایران بخاطر میزبانی از جمعیت زیادی از مهاجرین افغانستانی قدردانی می‌کنیم.