امیدواریم با تامین اعتبار، همه پروژه‌های نیمه‌تمام به پایان برسد اما فعلا باید روی اولویت‌ها تمرکز کرد

آیت‌الله رئیسی در شورای اداری استان یزد:

امیدواریم با تامین اعتبار، همه پروژه‌های نیمه‌تمام به پایان برسد اما فعلا باید روی اولویت‌ها تمرکز کرد

رئیس جمهور گفت: مصوبات سفر استانی باید پیگیری شود تا مردم احساس کنند در رفع مشکلات آنها جدیت وجود دارد و این باید در عمل اتفاق بیفتد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در شورای اداری استان یزد با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ایستادگی و مقاومت صدیقه طاهره(س) برای انجام مأموریت خطیر نشر معارف دین، دفاع از حریم دین و رسالت و ولایت باید درس بزرگ این بانوی بزرگ برای ما مسئولان باشد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به فرارسیدن روز حمل و نقل، این مناسبت را به همه فعالان این عرصه تبریک گفت و افزود: یزد از جمله استان‌های پرتردد کشور است و باید به مسائل و مشکلات فعالان حوزه حمل و نقل، بیشتر توجه شود.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه آنچه در جریان سفر دولت به یزد به تصویب رسیده باید به دست مدیران استانی محقق شود، اظهار داشت: امیدواریم با تامین اعتبار، همه پروژه‌های نیمه‌تمام به پایان برسد اما در وضع موجود باید روی اولویت‌ها تمرکز کرد؛ از جمله اولویت‌ها، ظرفیت موجود اما راکد یا نیمه فعال است که باید در مسیر تولید و اشتغال فعال شود.

رئیس جمهور ضمن دستور به استاندار یزد برای تشکیل کارگروه فعال‌سازی کارگاه‌های نیمه فعال در استان با همکاری معاون اجرایی ریاست جمهوری و وزیر صمت، تصریح کرد: عدالت در توسعه مهم است و توسعه استان یزد نامتوازن بوده و باید از این پس توزیع امکانات و سرمایه‌گذاری، همه مناطق استان را پوشش دهد.

آقای رئیسی در ادامه با اشاره به برنامه دولت برای تفویض اختیارات بیشتر به استان‌ها گفت: در این راستا صندوق پیشرفت و عدالت در هر استان تشکیل خواهد شد تا در به سامان رسیدن پروژه‌های نیمه تمام و ایجاد اشتغال و کمک به واحدهای تولیدی به مسئولان استانی کمک کند.

دکتر رئیسی با اشاره به موضوع کثرت مهاجرین در استان یزد، بر ضرورت توجه و ساماندهی مهاجرین تاکید کرد و گفت: مهاجرین میهمانان جمهوری اسلامی هستند ولی باید در سازمان اداری کشور یک جایگاه تعریف کنیم که بتواند با قوت مسائل آنها را دنبال کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت‌های گردشگری یزد اشاره کرد و اظهار داشت: اقداماتی برای استفاده از این ظرفیت انجام شده اما متناسب با ظرفیت‌های استان نبوده است و امیدواریم با پایان کرونا زمینه برای فعال‌تر شدن بخش گردشگری فراهم شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه بخش خصوصی در استان یزد در سطح بالایی فعال است، تصریح کرد: مردم یزد در بخش‌های مختلف اقتصادی مشارکت خوبی دارند که جای قدردانی دارد و مسئولین باید قدر این همکاری و مشارکت را بدانند.

رئیس جمهور به احیای هزار هکتار بافت تاریخی یزد هم اشاره و خاطرنشان کرد: پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای حمایت از این طرح با پرداخت تسهیلات، پیشنهاد خوبی است که وزیر میراث فرهنگی نیز باید آن را مدنظر قرار دهد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توزیع عادلانه استقرار پزشک در کشور اظهار داشت: پزشک کافی در کشور نداریم و وزیر بهداشت باید پیگیر توزیع عادلانه استقرار پزشکان در سراسر کشور باشد.

رئیس جمهور خواستار تشکیل کارگروهی از سوی استاندار یزد برای پیگیری موضوع اشتغال بانوان تحصیل‌کرده شد و تصریح کرد: موضوع ایجاد اشتغال برای تحصیل‌کردگان به ویژه بانوان را در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصاد دیجیتال پیگیری کنید.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه خنثی‌سازی تحریم‌ها را در کنار رفع تحریم‌ها همزمان پیش می‌بریم، تاکید کرد: در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها در کنار تلاش برای رفع تحریم‌ها، تأکید و برنامه دولت، مهار نقدینگی و کاهش نرخ رشد تورم است؛ و تورم امروز، محصول سیاست‌های نادرست اقتصادی، افزایش نقدینگی و نرفتن این نقدینگی به طرف تولید بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به حضور امروز خود در جمع مردم گفت: امروز از مردم جویای قیمت‌ها شدم و این کار هر روز بنده است که روزی چند بار در جلسات اقتصادی و برنامه روزانه کاری پیگیر آن هستم؛ و مدیران دولتی باید برای بهبود وضع تلاش کنند و بنده به آینده خوشبین هستم.

دکتر رئیسی اظهار داشت: یقین دارم تحریم‌ها و تنگناها به هیچ عنوان ما را متوقف نخواهد کرد، بلکه در پیشرفت مصمم‌تر می‌کند و امروز آثار این باور را در قالب برخی گشایش‌ها در صادرات نفت و وصول درآمد آن مشاهده می‌کنیم.