شرایط معیشتی، کار را برای جوانان تنگ کرده است

شرایط معیشتی، کار را برای جوانان تنگ کرده است

حجت الاسلام رئیسی درجمع پرشور مردم کرمانشاه: 
آنچه برای کشور افتخار آفرید حضور غیرتمندانه مقابل دشمنان بود. هرجا کشور حضور با اقتدار با روحیه جهادی و انقلابی داشت، آنجا عرصه موفقیت و گشودن پیروزی ها را داشته است.

به گزارش raisi.ir ، حجه الاسلام دکتر رییسی که به کرمانشاه سفر کرده است؛ ضمن تشکر از از ابراز احساسات و گرمی عواطف جوانان برومند و مردم کرمانشاه گفت: این ابراز احساسات مربوط به شخص من نیست مربوط به یک خدمتگزار به مردم و نظام است.

وی افزود: کشور ما به برکت رشادت مردان و زنان این خطه اجازه تجاوز به این سرزمین، حتی به اندازه یک وجب از این خاک را نداد و ایستادگی کرمانشاه موجب اقتدار کشور شد و آنچه سایه جنگ را از کشور دور کرد غیرت و ایستادگی شما مردم بزرگ بوده است.

رییسی با اشاره به اینکه دفاع مقدس یکی از جلوه های حضور جهادی مردم بود افزود: عرصه‌های ارزشمندی با مدیریت جهادی داشته‌ایم و افتخاراتی آفریده شده که همه انگشت حیرت بر دهان گرفته‌اند، اما با وجود همه این افتخارات باز هم با کاستی‌هایی روبرو هستیم که زندگی مردم را رنج می‌دهد.

حجت الاسلام رئیسی هم اکنون درجمع مردم کرمانشاه ادامه داد: وضع موجود علی‌رغم امکانات فراوان و ذخائر و منابع و شرایط جغرافیایی مناسب نیست و شرایط معیشتی، کار را برای جوانان تنگ کرده است. علی‌رغم این همه ثروت و منابع و نیروی انسانی خلاق، شاهد وضعیت نامطلوب کار و اشتغال در کشور هستیم. آیا این وضعیت شایسته دولت اسلامی است؟

وی افزود: اگر سه نگاه اصلاح نشود دچار مشکل خواهیم شد. یک نگاه به مردم و دوم نگاه به منابع و سوم نگاه به بیگانه که بیاید مشکلات ما را حل کند. معطل گذاشتن کشور به این که بیگانه چگونه مشکلات ما را حل کند خطاست.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس حضور مردم شرایط را تغییر داد افزود: نگاه دیگر این است که ما مردم و فرهیختگان را کم توان ببینیم. هر جا به ملت نقش داده شده گره‌گشا بوده‌اند در اقتصاد نیز حضور مردم مشکلات را حل می‌کند. در کشور ما دولت نمی‌تواند متصدی باشد و باید در جایگاه ناظر باشد. باید از تصدی‌گری دولت کاسته و به نظارت او افزوده شود.

وی با تاکید بر نقش جوانان ادامه داد: اگر به نقش جوانان و مردم باور داشته باشیم مشکلات حل می‌شود. اگر دولتمردان شجاعت و خطرپذیری جوان را باور داشته باشند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

رییسی با اشاره به قانون توسعه گفت: قانون برنامه ششم حکم می‌کند سطح بیکاری از دوازده به هشت درصد برسد. یعنی اگر در سال یک میلیون شغل ایجاد نشود مشکل خواهیم داشت. اگر نقدینگی صرف ایجاد شغل شده بود این همه مشکل بیکاری نداشتیم.

حجه الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: ما می‌گوییم ۱۱ میلیون جوان آماده ازدواج در کشور وجود دارد و اینها تسهیلات ازدواج می‌خواهند. با وجود مخالفت دولت طرح پیشنهادی نمایندگان مجلس برای اعطای وام ده میلیونی تصویب شد، اما امروز ۵۵۰ هزار نفر در صف هستند.

حجه الاسلام دکتر رئیسی با اشاره به نقش مسکن در اشتغال تاکید کرد: مسکن از صنایعی است که بیشترین اشتغال را ایجاد می‌کند. مسکن مهر متوقف شد، اگر ایراداتی داشت آن را رفع می‌کردند. به چه دلیل چهار سال متوقف کردید. ما در سال اول دولت مسکن مهر را تحویل مردم خواهیم داد.

ما آمایش سرزمینی کرمانشاه را انجام داده‌ایم و هفده نقطه برای گره‌گشایی انتخاب شده است و کارشناسان دانشگاهی در این امر مشارکت کردند. یک اراده بالا و قطع امید از خارجی‌ها می‌توان بحران بیکاری در کشور را حل کرد. کرمانشاه می‌تواند صنعت گردشگری قوی داشته باشد. در صنایع پایین دستی ظرفیت کشور به صورت کامل کار نمی‌کند و با تصحیح مدیریت ضعیف می‌توان امور را درست کرد.

رییسی درباره یارانه ها گفت: یارانه اقشار ضعیف قابل افزایش است. در مقابل از بعضی اقشار که فرار مالیاتی دارند، مالیات بیشتری گرفته شود و اجازه ندهیم فرار مالیاتی وجود داشته باشد.

ما نیروی انسانی، مردان و زنان توانمند داریم. چرا استان کرمانشاه باید یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری را داشته باشد؟ اکثر واحدهای تولیدی کرمانشاه غیر فعال یا نیمه فعال است. ما معتقدیم امکان باز گشت ۲۵ درصد از این واحدها در هر سال وجود دارد. 

مردم از بازی‌های جناحی و گروهی خسته شده‌اند و دولتمردان کاسب و تاجر نمی‌خواهند. دولتی می‌خواهند که شب و روز نشناسد و با تغییر رویکرد همه مدیران متوجه شوند که یک تحول در مدیریت رخ داده است.

حجه الاسلام دکتر رئیسی ضمن انتقاد از اوضاع موجود گفت: دولتمردان می‌گویند پول نداریم یا نمی‌شود. اگر تصمیم به اجرای قانون ایجاد اشتغال میلیونی را ندارید،به صراحت با مردم در میان بگذارید تا مردم بدانند. اما ما به مردم می‌گوییم هم می‌خواهیم و هم می‌توانیم.

وی افزود: سعی می‌کنم تا آنجا که بشود همه مسیرها در سفرهای استانی را با ماشین بروم تا امکان ارتباط بیشتر با مردم عزیز را داشته باشم.

کاندیدای دولت دوازدهم ادامه داد: این که هر روز افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را گسترش دهیم، هنر نیست باید از ظرفیت ها برای اشتغال ایجاد کرد. مردم کار می‌خواهند پول نمی‌خواهند. مسکن و شغل با کرامت وظیفه دولت است. ما معتقدیم می‌توان در کشور بدون اقدامات لحظه‌ای و تبلیغات، واقعی رفتار کرد.

دکتر رئیسی با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: ما از بچه‌های جبهه یاد گرفتیم که کارهای نشدنی هم شدنی است. شهدا به ما یاد دادند که می‌توانیم. مشکل کشور ضعف مدیریت اجرایی است و تا تحول در مدیریت اجرایی رخ ندهد، دیگر تحولات به وقوع نمی‌پیوندد.

وی افزود: ما اوضاع فعلی اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی را در شان کشور نمی‌دانیم. بنابراین خودمان و همه افرادی که در دولت خواهند بود با نگاه به کار و کرامت فعالیت خواهند کرد.


در حال تکمیل