اطمینان دارم می توانیم شرایط را به نفع مردم تغییر دهیم/دولت تعامل با دنیا و همسایگان را با جدیت آغاز کرده است

آیت‌الله رئیسی در دیدار با آیت‌الله العظمی جوادی آملی:

اطمینان دارم می توانیم شرایط را به نفع مردم تغییر دهیم/دولت تعامل با دنیا و همسایگان را با جدیت آغاز کرده است

رئیس جمهور گفت: امروز بیش از گذشته به آینده کشور امیدوارم و اطمینان دارم می توانیم شرایط را به نفع مردم تغییر دهیم.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در ادامه سفر به استان قم، روز جمعه با آیت‌الله‌ العظمی عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.
آیت‌الله رئیسی در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از شرایط کشور و برنامه دولت در حوزه سفرهای استانی به جلسه شب گذشته شورای اداری قم اشاره کرد و افزود: آنچه برای استان قم بررسی و به عنوان اولویت‌ها تصویب شده است مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت.
دکتر رئیسی با اشاره به برخی پروژه‌های نیمه تمام در استان قم، تاکید کرد: این پروژه‌ها جلوی چشم مردم است و آنها را رنج می‌دهد که لازم است هرچه سریعتر تکلیف آنها را روشن کنیم.
آیت الله رئیسی همچنین شرایط تامین کالاهای اساسی و میزان ذخایر آن را قابل قبول توصیف کرد و گفت: بنای دولت این است که در حوزه اقتصاد، دست به اعمال سیاست‌های تورم‌زا نزند. امروز براساس گزارش‌های مرکز آمار ایران، تورم سیر نزولی پیدا کرده است و تلاش دولت این است که در مسیر تداوم آن حرکت کند.
رئیس جمهور در ادامه این دیدار به سیاست‌ دولت سیزدهم در حوزه روابط خارجی اشاره کرد و گفت: دولت، تعامل با دنیا و همسایگان را با جدیت آغاز کرده است. صادرات ایران به برخی کشورهای همسایه طی ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه بیش از گذشته نسبت به بهبود شرایط کشور امیدوارتر شدم، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که در کشور وجود دارد، اطمینان دارم که می‌توانیم شرایط را به نفع مردم تغییر دهیم.

آیت‌الله‌ العظمی جوادی آملی نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم به آیت‌الله رئیسی و گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی‌ماه، به بیان نکاتی در حوزه مسائل داخلی و خارجی پرداخت.
این مرجع تقلید با اشاره به لزوم حفظ کرامت مردم در اتخاذ تصمیمات و سیاست‌های اقتصادی، گفت: ما باید مردم را سر سفره خودشان بنشانیم و به کرامت آنها توجه کنیم، همانگونه که خداوند متعال دستور داده است.
آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه مسئولان کشور توان مدیریتی و حوصله رسیدگی به امور را توامان داشته باشند، گفت: امروز باید به کارخانه‌داران و فعالان بخش صنعت کمک کنیم و تا هنگامی‌که به بیراهه نرفته اند از آنها حمایت کنیم.
این مرجع تقلید با اشاره به ملاقات‌های خود با مسئولان سابق بخصوص مدیران حوزه سیاست خارجی، گفت: من در همان ملاقات‌ها تاکید کردم که ما نباید رابطه خود با دنیا را قطع کنیم اما توصیه من این است که هر زمان با خارجی‌ها دست دادید انگشتان خود را بشمارید.
آیت‌الله جوادی آملی به دیدار اخیر خود با وزیر امور خارجه اشاره کرد و گفت: من به آقای امیرعبداللهیان گفتم بنا نیست با کشوری قهر باشیم اما آنها باید با ما مودب باشند و از طرفی ما هم مراقب استقلال کشور باشیم.
این مرجع تقلید گفت: مسئولان و مدیران باید همت بلند داشته باشند و بدانند که ساماندهی اقتصاد کشور به یک کار علمی دقیق نیازمند است.