علامه مصباح در عرصه اندیشه و شهید سلیمانی در عرصه عمل نماد پایبندی به پیمان با ولایت بودند/ طرح ولایت از یادگارهای ارزشمند علامه مصباح یزدی است

آیت‌الله رئیسی در کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه مصباح:

علامه مصباح در عرصه اندیشه و شهید سلیمانی در عرصه عمل نماد پایبندی به پیمان با ولایت بودند/ طرح ولایت از یادگارهای ارزشمند علامه مصباح یزدی است

رئیس جمهور اظهار داشت: همانگونه که آیت‌الله مصباح یزدی در عرصه نظر و اندیشه از مرزهای دین مرزبانی کرد، شهید قاسم سلیمانی نیز به عنوان یک مرد در عرصه میدان التزام عملی خود را به این نظریات و اندیشه‌ها و مرزبانی میدانی از دین به نمایش گذاشت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز شنبه در کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه محمدتقی مصباح یزدی با بیان اینکه ایشان التزام و تکلیف‌مداری در مسیر اجرای قوانین اسلام را بدون هراس از دیگران و به بهترین شکل تبیین کرد، گفت: حضرت‌ آیت‌الله مصباح یزدی در مسیر تکلیف‌مداری و ولایت‌مداری هیچ واهمه‌ای از هیچ‌کس و هیچ جریانی نداشت و به بهترین شکل بصیرت و میثاق با ولایت را در عرصه فکر، اندیشه و نظر تبیین کرد.

رئیس جمهور گفت: همانگونه که آیت‌الله مصباح یزدی در عرصه نظر و اندیشه از مرزهای دین مرزبانی کرد، شهید قاسم سلیمانی نیز به مثابه مرد با صلابت عرصه میدان پایبندی عملی خود را به این نظریات و اندیشه‌ها به نمایش گذاشت و با مرزبانی میدانی از دین به نماد بصیرت و وفاداری به ولایت و رهبری تبدیل شد.

دکتر رئیسی همچنین دوره‌های طرح ولایت را از ارزشمندترین و اثرگذارترین یادگارهای علامه مصباح یزدی توصیف کرد و اظهار داشت: «طرح ولایت» در زمره دستاوردهایی است که باید به خوبی پاس داشته شود و ادامه یابد.

رئیس جمهور گفت: از خداوند بزرگ می‌خواهم توفیق شناخت و حرکت مسیری را که ‌آیت‌الله مصباح در عرصه نظر ترسیم کرد و حاج قاسم سلیمانی در عمل پیرو و رهرو آن بود، به ما نیز عطا کند.