مردم خوزستان برای ایران الگو هستند

مردم خوزستان برای ایران الگو هستند

حجه الاسلام دکتر رئیسی در میان سران عشایر خوزستان:

مردم با نداشتن می سازند اما با تبعیض هرگز. آنگاه که احساس کنند که امکان کار وجود دارد اما تبعیض وجود دارد مایوس می شوند.

به گزارش raisi.ir سید ابراهیم رئیسی که به خوزستان سفر کرده است ضمن تشکر از از عزیزان عشایر بختیاری و لرها و مردم مخلص بهمئی و همه مردم شوشتر و دزفول و سایر شهرهای این استان گفت: وزستان بال تشیع و جایگاه مردان غیور، شجاع و کسانی است که اجازه ندادند یک وجب این خاک در اختیار دشمن قرار بگیرد. مردم خوزستان دشمن شناس و دشمن ستیز هستند. وجب به وجب این خاک جایگاه شهامت و شجاعت و ایستادگی در هدف است.

وی افزود: امروز گره گشایی از مردم برای همه دولتمردان افتخار آفرین است و افتخارات کشور با حضور مردم بوده اما مشکلات و آسیب ها شایسته مردم نیست و مشکل فقرمطلق و بیکاری در خوزستان نگران کننده است. استانی که این میزان منابع خدادادی و نفت و گاز خدادادی دارد با مشکل فراوان روبروست. نفت با فقر نمی سازد.
مردم با نداشتن می سازند اما با تبعیض هرگز. آنگاه که احساس کنند که امکان کار وجود دارد اما تبعیض وجود دارد مایوس می شوند.

 

وی با اشاره به نگران کننده بودن شرایط زیست محیطی در خوزستان گفت: چرا مشکل ریزگردها سال ها حل نشده است؟ چرا صنایع تبدیلی و ارزش افزوده در کشاورزی وجود ندارد؟

حجه الاسلام رئیسی ادامه داد: اگر مدیریت جهادی و انقلابی وجود داشته باشد همه مشکلات قابل حل است.
وی بر نقش مردم خوزستان در مقاومت تاکید کرد و افزود: مردم غیوری که در مقابل تجاوز انگلیس و بعد از پیروزی انقلاب در مقابل کفر جهانی ایستادند برای نقش آفرینی در کشور آماده اند. باید مردم را توانمند بدانیم و به آن ها نقش بدهیم تا در رفع مشکلات حضور داشته باشند.اگر به مردم نقش بدهیم قادرند تا تمام گره ها را بگشایند.
کشور نیروهای شایسته ای دارد و راه اندازی دو میلیون هکتار زمین کشاورزی قابل دسترس است.

سید ابراهیم رئیسی مشکل کشور را مدیریت اجرایی دانست و افزود: به آقایان می گوییم وارد بحث های فرعی نشوند. عمل به وعده ها چه شد؟ نمی توان وعده ها را منکر شد و همه آنها ضبط شده است. ما معتقدیم با همین منابع موجود می توان اقدام جدی کرد. اما برخی می گویند ما می خواهیم کشور را به عقب بازگردانیم و رقیب هراسی می کنند.

جچه الاسلام دکتر رئیسی در ادامه گفت: چهار سال مسئولیت داشتید و امکانات در اختیار تان بود. اینکه مردم را بترسانید درست نیست. ما معتقدیم نه بازگشت به عقب و نه تحمل وضع موجود بلکه تغییر به نفع مردم و این تغییر از ابتدای دولت کار و کرامت آغاز خواهد شد.