وجب به وجب خاک شلمچه یادآور شهامت، ایثار، بصیرت و غیرت است

آیت‌الله رئیسی در اجتماع زائران یادمان شهدای شلمچه:

وجب به وجب خاک شلمچه یادآور شهامت، ایثار، بصیرت و غیرت است

رئیس‌جمهور با حضور در منطقه شلمچه یاد و خاطره شهدای دفاع مقداس را گرامی داشت و بر جایگاه خطیر مردم خوزستان در پاسداری از نظام و انقلاب اسلامی تاکید کرد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر پنج‌شنبه در جمع راهیان نور و زائران مشهدِ شهدای شلمچه، با بیان اینکه وجب به وجب خاک این منطقه یادآور شهامت، ایثار، بصیرت و غیرت است، گفت: شلمچه گواه دفاع جانانه مردم ایران از ولایت و آزادگی است؛ مردمی که به تعبیر مقام معظم رهبری در عین مظلومیت مقتدر هستند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم خوزستان دِین خود را به انقلاب و جمهوری اسلامی ایران ادا کرده و همه ملت ایران مدیون این مردم شریف هستند، افزود: امروز شهدای دفاع مقدس ناظر بر اعمال ما هستند و پیام آنان در تمام فضای ایران و منطقه طنین‌افکن است.
آیت‌الله رئیسی پیام شهدا را دین‌مداری، ولایت‌مداری، خدمت مخلصانه به مردم، توجه به ارزش‌های اسلامی، دفاع از استقلال و ‌ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار و خسته نشدن از تلاش برای رسیدن به هدف عنوان کرد و گفت: پیام شهدا برای مسئولان نیز خدمت خالصانه به مردم است و شنیدن این پیام‌ها گوش شنوا می‌خواهد.
دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از حضور خیل علاقه‌مندان به ارزش‌های دینی در مشهدِ شهدای شلمچه، اظهار داشت: اینکه مردم ایران علاقه دارند در لحظه تحویل سال که جزو بهترین ساعات و لحظات عمرشان به حساب می‌آید در اماکن متبرک و مقدس حضور داشته باشند ناشی از تربیت دینی آنان است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه شلمچه به برکت خون‌های پاکی که بر خاک آن ریخته سرزمینی متبرک است، تصریح کرد: شهدای دفاع مقدس ادامه‌دهنده راه شهدای کربلا بودند و از همین رو خداوند به مشهد آنان نیز نورانیت بخشیده تا محل توجه مردم باشد.
آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: شهدای دفاع مقدس با نثار جان و هر آنچه که داشتند در راه خدا جهاد کردند و امروز ما نیز وظیفه داریم با جهاد تبیین مسیر آنان را ادامه دهیم و اجازه ندهیم مسئولیتی که بر عهده ما گذاشته‌اند بر زمین بماند.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه باید همه تلاش خود را برای آبادانی خرمشهر بکار بگیریم، گفت: خرمشهر و خوزستان سرشار از استعدادها و سرمایه‌های مادی و معنوی هستند و باید با تکیه بر منابع طبیعی و نیروی انسانی جوان و کارآمد خرمشهر را آباد کنیم.
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه این سومین سفر بنده به استان خوزستان است، اظهار داشت: به سهم خود تلاش می‌کنم با حضور در استان‌های مختلف از نزدیک پیگیر مسایل و مشکلات مردم باشم تا بهتر و بیشتر حس خدمت بگیرم.