استان خراسان رضوی خطه تمدنی، فرهنگی و تاریخی برای ایرانیان و پایتخت معنوی و مذهبی ایران اسلامی است

رئیس جمهور در فرودگاه مشهد:

استان خراسان رضوی خطه تمدنی، فرهنگی و تاریخی برای ایرانیان و پایتخت معنوی و مذهبی ایران اسلامی است

رئیس جمهور گفت: مشکلات و نیازمندی‌های استان خراسان رضوی پیش از سفر استانی بررسی و شناسایی شده و در جریان این سفر نسبت به پیشرفت و آبادانی بیشتر استان و رفع مشکلات مردم تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر امروز چهارشنبه در بدو ورود به فرودگاه مشهد در جمع خبرنگاران درباره مهمترین برنامه‌ها و اهداف سفر به خراسان رضوی، اظهارداشت: استان خراسان رضوی خطه تمدنی، فرهنگی و تاریخی برای ایرانیان و پایتخت معنوی و مذهبی ایران اسلامی است و مضجع نورانی علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و استانی که در آن فقیهان، فیلسوفان، شاعران، سرداران بزرگ و رزمندگان عزیزی پرورش یافتند و محل علم و دانش و فرهنگ است نه فقط به ایران اسلامی بلکه به جهان تشیع و جهان اسلام تعلق دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان خراسان رضوی به برکت وجود آستان مقدس رضوی(ع) از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است، گفت: از مهمترین ظرفیت‌های این استان وجود نیروی انسانی تحصیلکرده و کارآمد است و در کنار آن، استان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن دارد.

دکتر رئیسی با اشاره به وجود مراکز تولیدی دانش بنیان در سطح استان، اظهارداشت: شرکت های متعدد دانش بنیان استان خراسان رضوی از بخش‌هایی است که می‌تواند بین اشتغال و تولید دانش بنیان، پیوند برقرار کند.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های گسترده و متنوع در سطح استان خراسان رضوی تاکید کرد: کمبودها در سطح استان به رغم برخورداری از ظرفیت های گسترده و به برکت حضرت رضا(ع) و مردم بسیار فهیم این خطه به هیچ عنوان زیبنده استان خراسان رضوی نیست.

دکتر رئیسی با بیان اینکه قبل از انجام این سفر استانی، مسئولین مربوطه در دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در استان، استاندار خراسان و فرهیختگان و صاحب نظران استان، تولیت آستان قدس رضوی مشکلات و نیازمندی‌های استان را بررسی کرده‌اند، گفت: در جریان این سفر درخصوص رفع مشکلات استان تصمیم‌گیری خواهد شد تا مردم عزیز استان شاهد اقداماتی باشند که وضعیت استان و زندگی‌شان را متحول کند.