اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط عادلانه با کشورهای مختلف است

آیت‌الله رئیسی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید «بوروندی»:

اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط عادلانه با کشورهای مختلف است

رئیس جمهور با بیان اینکه اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط عادلانه با کشورهای مختلف است، تصریح کرد: روابط با کشورهای مختلف را برای تامین منافع متقابل دنبال می‌کنیم و این جزو محورهای اصلی دیپلماسی ایران است.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم دریافت استوارنامه «ژرار بیکه باکو» سفیر آکردیته جمهوری بوروندی با اظهار امیدواری نسبت به گسترش روابط دو کشور گفت: اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط عادلانه با کشورهای مختلف است و بر این اساس تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های موجود در راستای تامین منافع متقابل به فعلیت برسند.
رئیس جمهور افزود: روابط با کشورهای مختلف را برای تامین منافع متقابل دنبال می‌کنیم و این جزو محورهای اصلی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است، در حالی که کشورهای غربی صراحتا اعلام می‌کنند که در روابط با دیگر کشورها صرفا به دنبال منافع یکطرفه خودشان هستند.
«ژرار بیکه باکو» سفیر آکردیته جمهوری بوروندی نیز در این مراسم اظهار داشت: جمهوری بوروندی علاقمند است روابط خود با ایران را به بالاترین سطح ممکن برساند و با تلاش مضاعف عقب‌ماندگی‌های ناشی از همه‌گیری کرونا در دو سال گذشته را نیز جبران کند.