امیدوارم روند تشکیل دولت جدید عراق هر چه زودتر با روی کار آمدن دولتی قوی تکمیل شود/ مجلس جدیدعراق می‌تواند همچون گذشته در همگرایی و هم‌افزایی اقتصادی و اجتماعی ایران و عراق نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد

آیت‌الله رئیسی در دیدار رئیس مجلس عراق؛

امیدوارم روند تشکیل دولت جدید عراق هر چه زودتر با روی کار آمدن دولتی قوی تکمیل شود/ مجلس جدیدعراق می‌تواند همچون گذشته در همگرایی و هم‌افزایی اقتصادی و اجتماعی ایران و عراق نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد

رئیس جمهور با اشاره به سابقه چند هزار ساله دوستی و همسایگی ملت‌های ایران و عراق اظهار داشت: دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط اراده جدی دارند و هیچ عاملی نمی‌تواند ارتباطات عمیق و دوستانه دو ملت ایران و عراق را مخدوش کند.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر چهارشنبه در دیدار «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس عراق با اشاره به سابقه چند هزار ساله دوستی و همسایگی ایران و عراق اظهار داشت: دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط اراده جدی دارند و هیچ عاملی نمی‌تواند ارتباطات عمیق و دوستانه دو ملت ایران و عراق را مخدوش کند؛ ما دوستان دوران سختی یکدیگر هستیم.
رئیس جمهور با ابراز خرسندی از سطح مطلوب تعاملات مجالس ایران و عراق، تصریح کرد: مجلس عراق می‌تواند محلی برای بسط و گسترش همکاری‌های پارلمانی کشورهای همسایه و منطقه باشد و جمهوری اسلامی ایران از هیچ‌گونه کمکی در این رابطه به جنابعالی و مجلس عراق دریغ نخواهد کرد.
دکتر رئیسی با تبریک انتخاب مجدد رئیس مجلس عراق به این سمت، گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس عراق با تفاهم‌ و همدلی، هر چه سریع‌تر با انتخاب رئیس جمهور و نخست‌وزیر و تشکیل کابینه هم به رفع مشکلات مختلف مردم عراق کمک کند و هم روابط همه‌ جانبه عراق با کشورهای همسایه بویژه ایران گسترده‌تر گردد.
رئیس جمهور انسجام و یکپارچگی جریان‌ها و اقوام مختلف در عراق را رمز موفقیت این کشور عنوان کرد و افزود: ایجاد شکاف‌های بین یا درون مذاهب و اقوام، موجب رخنه دشمن و قربانی شدن منافع کشورها می‌شود.
دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: امیدوارم مجلس عراق با تصویب قوانین لازم مانع از شکل‌گیری عوامل تهدیدکننده امنیت همسایگان و برهم‌زننده ثبات منطقه شود.
محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه اینجا هستیم تا بر لزوم استمرار و تقویت روابط دوستانه دو ملت و دو کشور تاکید کنیم، گفت: اعضای هیات همراه بنده از نمایندگان اقوام، مذاهب و گروه‌های مختلف هستند و معنای حضور آنان ابراز علاقمندی همه عراقی‌ها برای تحکیم دوستی با ایران است.
رئیس مجلس عراق اظهار داشت: هر دو کشور سال‌های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و باید با همکاری و هم‌افزایی با یکدیگر آینده‌ای متفاوت برای ملت‌های خود رقم بزنیم و من تلاش می‌کنم که ایران و عراق دوست دوران سختی و آرامش یکدیگر باشند.