مراکز علمی فعال در استان قزوین در مسیر پیشرفت کشور نقش‌آفرین هستند/ مرحوم ابوترابی چهره‌ای نامدار و روحانی‌ای الهام‌بخش برای همه آزادگان بود

رئیس جمهور در بدو ورود به استان قزوین:

مراکز علمی فعال در استان قزوین در مسیر پیشرفت کشور نقش‌آفرین هستند/ مرحوم ابوترابی چهره‌ای نامدار و روحانی‌ای الهام‌بخش برای همه آزادگان بود

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان قزوین برای پیشرفت گفت: از جمله نعمت‌هایی که خداوند به استان قزوین مرحمت کرده مراکز علمی فعالی است که در مسیر رشد کشور نقش‌آفرین هستند.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز چهارشنبه در بدو ورود به استان قزوین، گفت: برای بنده و همراهانم توفیقی است که در استان قزوین هستیم. این استان شهید پرور قریب به ۳ هزار شهید و ۷ هزار ایثارگر دارد که لازم است به همه شهدا و خانواده‌های شهدا، فلاسفه و بزرگان این استان ادای احترام کنم.
رئیس جمهور افزود: انجام این سفر لازم بود، اما به آن شکل که باید دلنشین باشد، نیست، زیرا شرایط کرونایی اجازه نمی‌دهد در اجتماعات مردم شرکت کنم و به مردم عزیزمان در این استان عرض سلام، ادب و احترام داشته باشم.
دکتر رئیسی تصریح کرد: استان قزوین استانی تاریخی است و از همه مهم‌تر اینکه در عرصه‌های مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خوش درخشیده است.
رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان قزوین برای پیشرفت اظهار داشت: این استان یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور است و مهم‌ترین ظرفیت آن نیروی انسانی تحصیلکرده و کارآمدی است که در این استان وجود دارد.
رئیس جمهور با اشاره به آشنایی خود با کاستی‌ها و اولویت‌های استان قزوین گفت: ان‌شاء الله بعد از سفر وزرا به نقاط مختلف استان در شورای اداری گزارش سفر و مصوبات آن اعلام خواهد شد.
دکتر رئیسی تأکید کرد: دولت مصمم است در دور اول سفرهای استانی اولویت‌ها و مسایل را شناسایی و نسبت به آنها تصمیم‌گیری کند. طبیعتاً در دور اول سفر امکان حل و فصل همه مشکلات وجود ندارد، اما می‌شود اولویت‌ها را شناسایی و نسبت به رفع مشکلات در استان تصمیم‌گیری کرد.
رئیس جمهور اظهار داشت: از جمله نعمت‌هایی که خداوند به استان قزوین مرحمت کرده است مراکز علمی فعالی است که برای رشد کشور نقش‌آفرین هستند.
آیت‌الله رئیسی با گرامیداشت یاد و نام مرحوم حجت‌الاسلام ابوترابی، تصریح کرد: آقای ابوترابی چهره‌ای نامدار و مقاوم و روحانی‌ای الهام‌بخش برای همه آزادگان بود.