دستور رئیس‌جمهور به دستگاه‌های مسئول برای مقابله فوری و موثرتر با قاچاق کالاهای اساسی

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد؛

دستور رئیس‌جمهور به دستگاه‌های مسئول برای مقابله فوری و موثرتر با قاچاق کالاهای اساسی

رئیس جمهور دستگاه‌های اجرایی و انتظامی را موظف کرد با فوریت اقدامات لازم برای جلوگیری از خروج غیرقانونی و قاچاق کالاهای اساسی از کشور را انجام دهند.

در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، راهکارهای جدیدی برای مبارزه موثر با قاچاق و خروج کالاهای اساسی از مرزهای کشور مطرح و تصویب شد.
در این جلسه همچنین با هدف تنظیم بازار، کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی پیشنهاد شد، مجازات‌های گران‌فروشی تشدید شود و به سازمان تعزیرات حکومتی اختیارات بیشتری داده شود تا با کمک وزارت جهادکشاورزی و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده، اقدامات موثر‌تری برای مبارزه با گران فروشی و احتکار کالاها انجام دهند. همچنین مقرر شد فرآیند قانونی برای تصویب و اجرای این پیشنهاد با فوریت طی شود.
در ادامه این جلسه وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارشی از وضعیت بازار رمز ارزها در جهان و کشورمان ارائه و پیشنهادهایی را برای ساماندهی و مدیریت بازار رمز ارزها در داخل مطرح کرد که مقرر شد ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در این زمینه بررسی‌های بیشتری انجام دهد و تصمیمات خود را به صورت راهکار اجرایی مصوب کند.