هر چه سوال می کنیم می گویند دولت قبل! چهارسال کشور رامعطل گذاشتید!

هر چه سوال می کنیم می گویند دولت قبل! چهارسال کشور رامعطل گذاشتید!

حجت الاسلام رئیسی:  آیا می‌توانیم از وقوع قاچاق پیشگیری کنیم؟ بله اما کدام دولت؟ دولتی که در بخش‌های خصوصی حضور نداشته باشند! چرا آقایان دولتی با آن برخورد نمیکنند؟

به گزارش raisi.ir حجة الاسلام دکتر رئیسی در سومین مناظره تلویزیونی درباره سخنان آقای جهانگیری گفت:
 قاچاق کالا کجا تولید می‌شود؟ امروز ۱۸ میلیارد که آقای جهانگیری می‌گویند ۱۲ میلیارد دلار قاچاق، از کجاست؟ می‌شود ۱۰ میلیارد دلار قاچاق کالا را کاهش داد. کاملاً این کار امکان‌پذیر است.
 
 
حجت الاسلام رئیسی درباره سخنان آقای میرسلیم گفت:
در مورد خام فروشی امروز اگر پالایشگاه‌هایی در استان‌های مختلف ایجاد خواهد شد هم جلوگیری از خام فروشی می‌شود و هم با ارزش افزوده نفت فروش می‌رود که متاسفانه اینطور نشده است و آنچه باید انجام می‌شد در این رابطه انجام نشد. دولت می‌خواهد مالیات بگیرد نسبت به کاسب‌ها، تولیدکنندگان نه به نسبت کسانی که فرار مالیاتی دارند. چرا نسبت به این قضیه برخورد نمی‌شود؟
وی افزود: پرونده فساد در دولت به وفور تولید می‌شود. بعد می‌گویند قوه قضاییه برخورد می‌کند. قوه قضاییه کار خودش را باید بکند. در همه دولت‌ها و کشورها پیشگیری مقدم بر درمان است اما ما معتقدیم عزم و اراده جدی برای جلوگیری از فساد نیست.
کاسب‌ها و تولیدکنندگانی که زیر ۵۰ نفر دارند، منجر به تعطیلی کار مردم شده است. ۲۵۰ هزار واحد تولیدی تبدیل به واحد توزیعی شده است. باید یقه کسانی را که یک قران مالیات نمی‌دهند گرفت.
 
 
 
حجت الاسلام رئیسی درباره سخنان آقای هاشمی طبا نیز گفت:۲۵۰ هزار کارگاه تولیدی که تعطیل شده‌اند غیر از آن اعدادی که از کار بی‌کار شده‌اند این عدد و رقمی هست که وزرای همین دولت گفته‌اند. به مردم می‌گویم تا حالا شده وام صفر درصد بگیرید؟ برخی ۳۰۰ میلیارد وام صفر دردصد گرفتند یعنی بدون آنکه ریال بهره روی آن بیاید.  این پول‌ها در تولید استفاده نمی‌شود. وارد کردن میوه چه معنایی دارد؟ ما بهترین میوه‌ها را در کشور خودمان داریم. به جای این که از کف بازار، کف کشاورزی و کف روستا حرف بزنیم از بالادستی‌ها می‌گوییم.
 
حجت الاسلام رئیسی در پاسخ به پرسش مجری: سفره مردم امروز کوچک‌تر شده و از مردم بپرسید. ابتدا من عرض کنم قبل از پاسخ به سوال که با توجه به اینکه امروز روز نیمه شعبان است در سیره مهدوی داریم که دولت مهدوی دولتی است که دولتمردانش از دو ویژگی مهم برخوردار باشند، یکی تقوا و خدا ترسی و دوم کارآمدی و قدرت اجرایی برای مردم.
انتظار مردم عزیزمان در این ایام این است که دولتی باشد که ویژگی خداترسی داشته باشد و هم ویژگی کارآمدی. توجه به مردم و توجه به دیگران از ویژگی دولت مهدوی است. قبلاً یارانه داشتیم ولی یک عده خاصی دریافت می‌کردند.
این یارانه امروز توزیع می‌شود با فراز و فرودهایی که داشته و شاهد هستیم وضعیت فقر با سیاست‌هایی که داشته بیشتر شده و از ۲۳ درصد به ۳۳ درصد رسیده است. ما‌ می‌گوییم که این باید افزایش پیدا کند و می‌پرسند از کجا؟  منابع آب، برق، نفت، نفت، گاز و بسیاری از حامل‌ها گران شد یعنی ۴۰ هزار میلیارد به ۷۰ هزار میلیارد تومان رسید و موارد دیگری برای تأمین آن وجود دارد. سفره مردم امروز کوچک‌تر شده و از مردم بپرسید آیا اقلامی که تهیه می‌کردید این اقلانم بیشتر شده یا ثابت مانده. اگر مسئولیت داریم نسبت به این قضیه باید حتماً دنبال شود. از ۱۳۳ درصد تا ۱۴۰ درصد قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است.
ما آنچه که در برنامه گفتیم هم مکتوب است و هم براساس منابعی است که کاملاً پیش‌بینی کردیم.
 
 

 
حجت الاسلام رئیسی پس از سخنان نامزدها گفت: آقای روحانی می‌گوید حقوق فقرا و بازنشستگان افزایش یافت. بله اما در شب انتخابات این کار را کردید. اگر نیاز بود در این ۴ سال توجه به زندگی فقرا را انجام می‌دادید، چرا نکردید؟ طرح سلامت را اجرا کردید، طرح سلامت از طرح‌هایی بود که با نیت خوب آغاز شد اما الان با افزایش تعرفه‌ها با نیت اول یکی است؟ این نقدینگی که ۷۰۰ هزار میلیارد تومان می‌گویند یعنی در واقع دست کردن در جیب مردم.
چرا به چند نفر ۵۰۰ هزار میلیارد وام دادند آن هم به آدم‌های بد حساب. ۱۰۰ هزار میلیارد می‌دادید به آقای نعمت زاده برای کشور خودش.
بنده اعلام می‌کنم مناظره بگذارند من بعنوان نماینده قشر کارگر، زنان بی‌سرپرست و بسیاری که حرف دارند اما بلندگو ندارند، با آقای روحانی مناظره کنم.  من مانند آقایان روزنامه که تا حرفی زده شد تیتر کنند؛ خودم حرف خودم را می‌زنم.
شما یارانه‌ها را گرفتید، قانونش هم مشخص است، شما به عنوان دولت پرخرج هستید امروز ۲۵۰ هزار میلیارد هزینه اضافه کردید.
چطور است که دولت ۲۶۰ هزار میلیارد تومان باید هزینه داشته باشد؟ این از کجا می‌آید؟
یارانه را بدید مردم چرا شما تصرف می‌کنید؟
وی افزود: می‌گوییم کسی که پول و نان ندارد دولت نسبت بهش مسئولیت دارد؟ اگر دارد که چرا نکردید؟ اگر ندارید پس نگویید در تبلیغاتتان.
چه قدر لیست بزرگی از کارهایی هست که در دولت‌تان نکردید. چه کارها که باید می‌کردید و نکردید.
آقای روحانی شما برای مردم عقل قائل شوید، مردم را عاقل بدانید، اهل فکر بدانید. مردم می‌دانند به که رای بدهند.
 
 

 

حجه الاسلام رئیسی در پاسخ به پرسش مجری که برنامه موثر شما برای مقابله با فساد اداری به ویژه فساد سازمان یافته چیست؟ گفت: امنیت کشور، در گروه مبارزه با فساد است، زیبنده نظام اداری نیست که هر روز یک فساد را ببینیم. اگر دستگاه نظارتی گزارش داد که فلان کَس فاسد هست باید با حساسیت برخورد کرد. اگر این فساد زیر عمامه من، یا زیر عمامه آقای روحانی یا زیر کت آقای جهانگیری یا زیر کت آقای قالیباف و یا هرکس دیگری باشد اولین کسی که حساسیت داشته باشد رئیس دولت است. در دولت کار و کرامت مصمم هستیم در هیچ کجای کشور نگذاریم فساد نفوذ کند.