آل خلیفه و آل سعود امتداد استکبار هستند

آل خلیفه و آل سعود امتداد استکبار هستند

دادستان کل کشور تاکید کرد: رژیم آل خلیفه در بحرین و آل سعود امتداد استکبار هستند و ماموریت‌های آمریکا و اسرائیل را اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی دادستان کل کشور، در مراسم بزرگداشت آیت‌الله شهید شیخ نمر که صبح امروز (پنج‌شنبه) در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت این روحانی مبارز اظهار داشت: همواره علما در جایگاهی قرار دارند که با ظلم و فساد، ضدیت داشتند و تلاش برای برقراری عدالت از اصول زندگی آنها محو نمی‌شود. 


وی ادامه داد: شهید اول، شهید ثانی و ثالث و دیگر شهدا سیره و سلوک آنها ضدیت با ظلم و ستم بوده است و در زندگی امامان کنار آمدن با ظلم را نمی‌بینیم. 


دادستان کل کشور  تصریح کرد: در کتاب انسان 250 ساله رهبری می‌بینیم که بعد از جریان سال دهم هجری تا غیبت کبری اگر زندگی امامان و سیره و سلوک آنها را مشاهده کنیم گفتمان همگی آنها یک گفتمان است به طوری که سیره و سلوک امام علی(ع) در امام باقر(ع) وجود دارد و گفتمان واحدی است.


وی با بیان اینکه برقراری عدالت اجتماعی، گفتمان ولایت در طول تاریخ است، خاطرنشان کرد: سیره و سلوک علمای دینی این بوده که اولا نفوس مستعد را تربیت کنند و در برابر ظلم و فساد ایستادگی کنند. 


رئیسی بر همین اساس تصریح کرد: امام(ره) و کسانی که در کنار ایشان بودند هدفشان مبارزه با طاغوت بوده و بعد از پیروزی انقلاب همه تلاش‌ها در جهت حفظ معروف‌ها و مبارزه با بدی‌ها است. 


دادستان کل کشور با یادآوری رخدادهای بعد از جنگ جهانی دوم، ایجاد قطب شرق و غرب در دنیا و پس از آن فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تک قطبی شدن جهان، بیان داشت: نظام استکباری بعد از این اتفاقات بررسی کرد که چگونه جلوی ما ایستادگی کند. آنها در بررسی خود دیدند که اسلام متحد و اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل نظام استکباری خواهد ایستاد لذا راهبرد جریان استکباری این شد که نگذارد اسلام ناب و مستعد که در مقابل ظلم می‌ایستد در عالم پا بگیرد. 


حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: از سوی دیگر پرچم اجرای دین و دستورات الهی و احکام قرآن در دست امام و ملت ما است. 


وی با طرح این موضوع که نظام استکباری حکومتی که به نام دین تشکیل شده را به عنوان یک مانع در مقابل استکبار معرفی کرده است، گفت: آنها تلاش کردند تا در دهه اول انقلاب، نظام ما پا نگیرد و یکی از توطئه‌های آنها 8 سال جنگ تحمیلی بود اما با ایستادگی ملت این توطئه خنثی شد.


دادستان کل کشور بر همین اساس تصریح کرد: در دهه دوم تلاش کردند انقلاب تثبیت نشود اما شد و در دهه سوم انقلاب تلاش کردند پیام ما به دیگران نرسد و درون کشور بماند اما ملت‌های مسلمان به برکت اسلام بیدار شدند و بیداری اسلامی شکل گرفت. 


حجت‌الاسلام رئیسی با ذکر این نکته که به برکت انقلاب اسلامی سایر ملت‌ها هویت دینی خود را بازیافتند، خاطرنشان کرد: تمام بیداری اسلامی این بود که می‌خواهیم مسلمان زندگی کنیم و سلطه استکبار را نمی‌پذیریم. 


وی اضافه کرد: برخلاف چیزی که دشمن اراده کرده بود نه تنها این اسلام پا گرفت، بلکه دیگر کشورها را هم تحت تاثیر قرار داد. 


دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه آل‌سعود را امتداد راهبردی استکبار جهانی می‌دانیم، گفت: رژیم آل خلیفه در بحرین و آل سعود امتداد استکبار هستند و ماموریت‌های آمریکا و اسرائیل را اجرا می‌کنند. 


حجت‌الاسلام رئیسی افزود: مبنای آنها این است که نگذارند بیداری اسلامی شکل بگیرد اما بیداری اسلامی پا گرفته و مردم، پیام انقلاب اسلامی را دریافت کرده‌اند. 


وی با اشاره به جنایت‌های اخیر در دنیا علیه شیعیان، خاطرنشان کرد: تصور می‌کنند با شهادت آیت‌الله شیخ نمر و شیخ زکزاکی و محدودیت علمای بحرین می‌توانند جریان بیداری اسلامی را کنترل کنند اما هیچ کس نمی‌تواند این جریان را متوقف کند. 


دادستان کل کشور تاکید کرد: شیخ زکزاکی اگر در زندان باشد صدها و هزاران نفر راهش را ادامه خواهند داد، اگر شهید نمر را اعدام کردند برای این خون‌های پاک شاهد خواهیم بود در سرزمین حجاز هزاران نفر به نام دین سربرمی‌آورند و در برابر نظام استکباری سعودی مقابله می‌کنند. 


حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه امام حسین(ع) و اصحابش را به شهادت رساندند و تصور کردند که یاد و نام امام حسین(ع) و هدف آن امام بزگوار تمام شده است، تصریح کرد: آنها غافل از این بودند که عاشوراییان در روز عاشورا متولد شدند.


وی ادامه داد: ما تاریخ تمدن اصحاب و یاران امام حسین(ع) را می‌دانیم و دشمن می‌خواست عاشورا مرگ عاشورا باشد اما این روز، روز تولد عاشوراییان بود. 


دادستان کل کشور با طرح این پرسش که چگونه می‌توان با شهادت شهید نمر ختم ایشان را اعلام کرد، گفت: خیر، آغاز آیت‌الله نمر اعلام شد و روز شهادت ایشان روز تولد او بود. 


حجت‌الاسلام رئیسی اضافه کرد: امام(ره) فرمودند بکشید ما را، ما بیدارتر می‌شویم، منافقان تصور می‌کردند با شهادت شهید بهشتی و یارانش راه آنها پایان می‌یابد اما اینطور نبود بلکه آغاز اهداف آنها بود. 


وی خطاب به سردمداران نظام استکباری تصریح کرد: به آنها می‌‌گوییم محدودیت‌سازی و به بند کشیدن شیخ نمر، شیخ زکزاکی، علمای بحرین و دیگر علما در سایر بلادها پیام آنها را محدود نخواهد کرد بلکه پیام ضدیت با استکبار را گسترش خواهد داد.


دادستان کل کشور برهمین اساس افزود: در بیداری اسلامی شاهد خواهیم بود که این ظلم‌ها دامن آل سعود را خواهد گرفت و آنها را به زیر خواهد کشید. 


حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه پیام رهبری انقلاب برای عالم پیام بیداری اسلامی است، بیان داشت: شورای امنیت سازمان ملل جلسه گذاشته و به جای آنکه کشتار مظلومانه مردم یمن را محکوم کند علیه آنها بیانیه می‌دهد. 


وی تصریح کرد: بیش از 5 هزار نفر براساس آمار خود سعودی‌ها در حال انجام مناسک حج لب تشنه آنگونه به شهادت رسیدند اما چرا سازمان ملل، کمیته حقیقت‌یاب نمی‌گذارد تا ببینند چه اتفاقی افتاد، گویا آن 5 هزار نفر از نظر آنها انسان نیستند.


دادستان کل کشور با طرح این پرسش که سازمان ملل چه پاسخی در قبال خانواده‌های داغدار دارد، تاکید کرد: آل‌سعود به دنبال مخفی‌کاری و از بین بردن اسناد است و گویا سازمان ملل کر و کور است.


حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه سازمان‌های حقوق بشری هیچ چیزی نمی‌بینند، گفت: طبق همه آمارها مردم یمن در شرایط سختی قرار دارند اما سازمان ملل واکنشی نشان نمی‌دهد و قطعنامه‌ای را هم که می‌دهند بر علیه مردم یمن است در حالی که این مردم می‌گویند ما خودمان می‌خواهیم بر سرنوشت‌مان مسلط باشیم. 


وی ادامه داد: امروز سازمان‌های بین‌المللی در جهان باید در قبال بیش از هزاران نفر که در نیجریه به خاک و خون کشیده شده‌اند مسئول باشد، کجا هستند این سازمانهای بین‌المللی؟ 


دادستان کل کشور در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه بنای عالم اینطور نیست که خون‌های به ناحق ریخته پایمال شوند، گفت: یقین داریم این خون‌های مطهر هزاران و میلیون‌ها نفر را به سمت خود خواهد کشید و زمینه سقوط این حکومت‌ها را فراهم می‌کند.