گفتمان مقاومت تنها راهکارِ موثرِ غلبه بر مسائل جهان اسلام است

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیات دولت:

گفتمان مقاومت تنها راهکارِ موثرِ غلبه بر مسائل جهان اسلام است

رئیس جمهور گفتمان مقاومت را تنها نسخه علاج مشکلات جهان اسلام خواند و گفت: تنها با مقاومت و ایستادگی شجاعانه است که ملت‌های آزاده منطقه می‌توانند استکبار را وادار به عقب‌نشینی کنند.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت روز یکشنبه با اشاره به نامگذاری ۲۳ مرداد به عنوان روز مقاومت اسلامی در تقویم رسمی کشور، با پاسداشت مفهوم بلند و متعالی مقاومت، گفت: تجربه تاریخی به ما می‌گوید که ملت‌های جهان هر کجا در مواجهه با جریان سلطه و استکبار، راه مقاومت و ایستادگی را در پیش گرفتند، توفیق پیدا کردند و به عزت و استقلال رسیدند.

رئیس جمهور، گفتمان مقاومت را تنها راهکارِ موثرِ غلبه بر مسائل جهان اسلام به ویژه مسئله فلسطین دانست و با گرامیداشت نام و یاد سرداران بزرگ مقاومت، شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی، گفت: ملت ایران و همه آزادیخواهان منطقه و جهان قدردان رادمردی و مجاهدت فرماندهان و رزمندگان مقاومت هستند.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش «مردمی بودن» را اصلی‌ترین جهت‌گیری دولت سیزدهم خواند و گفت: مردمی بودن و عدالت محوری بعنوان گفتمان اصلی دولت، نیازمند تبیین دقیق است. جامعه باید این را بداند که مردمی بودن در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و سایر عرصه‌ها چه معنایی دارد و حامل کدام مولفه‌های عملکردی است.

رئیس جمهور با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در اداره کشور، افزود: امروز بسیاری از تشکل‌ها، سمن‌ها و چهره‌های معتمد مردمی که در ساحت‌های مختلف اجتماعی فعالیت دارند آماده کمک به دولت هستند و نباید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنها در ارتقای خدمت‌رسانی به آحاد جامعه غفلت شود.

آیت الله رئیسی همچنین از گروه‌های جهادی و بسیج مردمی به عنوان گروه‌های مرجع در جامعه یاد کرد که می‌توانند در صحنه‌های مختلف حضور موثر داشته و بار بزرگی از دوش دولت و دولتمردان بردارند.

ضرورت تبیین دستاوردهای دولت در آستانه اولین سالگرد آغاز به کار دولت مردمی، دیگر محور مهم سخنان رئیس جمهور در جلسه هیات دولت بود. دکتر رئیسی ارتباط مستمر با مردم، استفاده از ظرفیت رسانه‌ای موجود در کشور و اطلاع‌رسانی دقیق و کامل به مردم را گام مکمل سیاست‌ها و اقدامات دولت خواند و گفت: در شرایطی که دشمنان و بدخواهان کشور، به کمک ابزارهای رسانه‌ای و جریان‌سازی‌های دروغین، به دنبال نفی کارآمدی نظام اسلامی هستند، بی‌اعتنایی به افکار عمومی یا انفعال در این زمینه خطایی نابخشودنی است. همه دستگاه‌ها باید ارتباط موثری با مردم برقرار کنند و مستمرا اقدامات و دستاوردهای خود را به سمع و نظر آنان برسانند.

دکتر رئیسی در ادامه به موضوع پیشرفت‌های کشور در حوزه علم و فناوری پرداخت و با اشاره به ارتقای سطح علمی دانشگاه‌های کشور و افزایش حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان در این دولت خاطرنشان کرد: بیان توفیقات دولت در چنین عرصه‌هایی، هم برای مردم امیدآفرین است و هم انگیزه خدمت در همکاران دولت را افزایش می‌دهد.

«بیمه فعالان بخش صنایع دستی» از جمله موضوعات مطرح در نشست امروز هیات دولت بود که رئیس جمهور پس از استماع گزارش وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به وزرای مرتبط در این زمینه ماموریت داد برای حل مشکل بیمه فعالان این حوزه تصمیم‌گیری کنند.