دولت و مجلس دو بازوی حکمرانی در کشور هستند

دکتر رئیسی در نشست مشترک دولت، هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس:

دولت و مجلس دو بازوی حکمرانی در کشور هستند

رئیس جمهور وفاق موجود میان دولت و مجلس را فرصتی برای غلبه بر مشکلات دیرپای کشور دانست و با تاکید بر همدلی میان دو قوه مجریه و مقننه، گفت: مسئولیت مشترک همه اجزای جمهوری اسلامی، گره‌گشایی از زندگی مردم، جبران عقب‌ماندگی‌ها و حرکت پرشتاب به سوی پیشرفت و تعالی کشور است.

آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی عصر یکشنبه در نشست مشترک دولت، هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مردمی در شرایطی خاص مسئولیت اداره کشور را بر عهده گرفت، گفت: ۴۳ سال بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی، انتظار این است که کارها با همگرایی، همدلی و وفاق همه ارکان نظام حکمرانی پیش برود.
رئیس جمهور افزود: برای طی این مسیر، سند گام دوم انقلاب اسلامی را در اختیار داریم که وضع موجود، وضع مطلوب و گام‌های لازم برای رسیدن به سبک زندگی شایسته انقلاب اسلامی را بسیار دقیق ترسیم کرده است.
دکتر رئیسی با بیان اینکه دولت و مجلس به عنوان وضع‌کننده و مجری قوانین کشور مسئولیت مشترکی برای باز کردن گره‌های زندگی مردم و ایجاد گشایش در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارند، اظهار داشت: اقتضائات و دغدغه‌های جامعه باید بسیار دقیق شناسایی و در جهت تامین و حل و فصل آنها گام برداشته شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: نمایندگان مجلس همانگونه که با بررسی و دقت‌نظر خود در زمان بررسی صلاحیت وزرا از دولت حمایت کردند، هم اکنون نیز از دولت به عنوان تجلی اراده مردم در مسیر توسعه و پیشرفت کشور حمایت کنند.
دکتر رئیسی با بیان اینکه همه بر یک کشتی سوار هستیم و ناکامی هر کدام از ما به پای نظام جمهوری اسلامی نوشته می‌شود، گفت: بنده به سهم خود در دولت هر قانونی را که در مجلس تصویب می‌شود، بدون معطلی برای اجرا ابلاغ می‌کنم و باور دارم حتی اگر قانونی از نظر ما نقص یا ضعفی دارد، نباید در اجرا با تاخیر مواجه شود، بلکه باید تلاش کرد در حین اجرا اشکالات آن در خود مجلس برطرف شود.
رئیس جمهور دولت و مجلس را دو بازوی حکمرانی در کشور معرفی کرد و افزود: ضرورت دارد دولت و نمایندگان مجلس به ویژه درباره طرح‌هایی که دارای بار مالی است، هماهنگی بیشتری داشته باشند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز همه ارکان کشور موظف به امیدآفرینی هستند، تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی همه توان خود را به کار بسته تا مردم را از نظام مایوس کنند و در این زمینه از هیچ کارشکنی، دروغ و فریبی دریغ ندارند.
دکتر رئیسی ادامه داد: در مقابل این جریان دولت و مجلسی قرار دارند که می‌گویند مسائل جامعه را به خوبی شناخته و به دنبال رفع آنها هستند. مقتدای ما سخنی دارد که ما کاملاً به آن باور داریم و آن این است که هیچ مشکلی در کشور نداریم که راه‌حل آن در داخل وجود نداشته باشد.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش با بیان اینکه نظارت مجلس بر عملکرد دولت امری پسندیده و شایسته است، خاطرنشان کرد: نظارت البته باید به شکلی اعمال شود که شجاعت مدیران را از آنان نگیرد، چرا که اگر این اتفاق افتاد دیگر یک مدیر نمی‌تواند به خوبی از عهده ماموریت‌های خود برآید.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه همکاری دولت و مجلس تاکنون نتایج سازنده‌ و مهمی داشته است، افزود: اصلاحات اقتصادی که در این دولت با حمایت مجلس آغاز شد، از جمله کارهایی بود که سال‌ها معطل مانده و دولت‌ها و مجالس قبل از زیر بار اجرای آن شانه خالی کرده بودند.
رئیس جمهور افزود: امروز فرصتی در اختیار دولت و مجلس است که می‌توانیم و باید از آن به نفع کشور و مردم بهره ببریم.
دکتر رئیسی در خاتمه سخنانش از برگزاری جلسات تخصصی میان وزرا و کمیسیون‌های مجلس استقبال کرد و گفت این جلسات می‌تواند به فهم مشترک دولت و مجلس از مسائل کشور کمک کند و به هماهنگی بیشتر دو قوه بینجامد.