یکی از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی که یک مسئول و مدیر در جامعه اسلامی باید از آن برخوردار باشد، شرح صدر است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی که یک مسئول و مدیر در جامعه اسلامی باید از آن برخوردار باشد، شرح صدر است.

یک مدیر اسلامی باید بداند که در مصدر امور با فراز و نشیب‌های گوناگونی مواجه بوده و برای دستیابی به اهداف با سختی‌های بسیاری روبه رو است و اگر از صبر، بردباری و شرح صدر برخوردار نباشد در برابر مشکلات ناتوان شده و جامعه را با سختی مواجه خواهد کرد.

به گزارش Raisi.ir ، حجة الاسلام دکتر رئیسی در جلسه تفسیر قرآن کریم در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم امام رضا (علیه السلام) اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی که یک مسئول و مدیر در جامعه اسلامی باید از آن برخوردار باشد، شرح صدر است. یک مدیر اسلامی باید بداند که در مصدر امور با فراز و نشیب‌های گوناگونی مواجه بوده و برای دستیابی به اهداف با سختی‌های بسیاری روبه رو است و اگر از صبر، بردباری و شرح صدر برخوردار نباشد در برابر مشکلات ناتوان شده و جامعه را با سختی مواجه خواهد کرد.

عضور مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: شرح صدر گستردگى و وسعت نظر است، به طورى که انسان ظرفیت تحمل مشکلات در سختی‌ها و شکرگزاری در نعمات را داشته باشد و در فراز و فرودهای زندگی عرصه عبودیت خداوند را ترک نکند.
وی همچنین گفت: آن شجاعتی که باعث شد امام خمینی(ره) خروش «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» را برآورند و رهبری آنچنان مقتدرانه در موضوع «منا» به عربستان نهیب بزنند و اوضاع را تغییر دهند، قدرت و شجاعتی است که در پرتوی اتکا به خداوند متعال و تأسی از آموزه‌های ائمه اطهار شکل گرفته و تبلور ظرفیت سازی اسلامی است.