بازدید حجه الاسلام دکتر رئیسی از آشپزخانه رضوی

بازدید حجه الاسلام دکتر رئیسی از آشپزخانه رضوی

بازدید حجه الاسلام دکتر رئیسی از روند آماده سازی روزانه ۱۷۰هزار اطعام متبرک جهت توزیع در مناطق محروم و بزرگترین سفره افطار جهان اسلام در حرم مطهر رضوی

به گزارش raisi.ir حجت‌الاسلام دکتر رئیسی پیش از ظهر امروز با حضور در بخش‌های مختلف آشپزخانه مهمانسرای جدید و قدیم حرم مطهر رضوی ضمن بازدید از مراحل آماده سازی بزرگترین سفره افطار جهان اسلام با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در طبخ غذای متبرک حضرت رضا(ع) اظهار داشت: همه شما علیرغم گرفتاری‌هایی است که در زندگی خود دارید اما آماده شده‌اید برای مهمانان حضرت رضا(ع) افطار آماده کنید.
وی افزود: ان‌شاءالله با این تلاش‌ها در آخرت جزء نزدیکان حضرت رضا(ع) باشید و اجر این افطاری‌ها در نامه اعمال شما ثبت و ضبط شود و از شما و همه کسانی که بی‌نام و نشان برای حضرت رضا(ع) فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام دکتر رئیسی تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های امامان و پیشوایان دینی ما در طول تاریخ پذیرایی از مهمانان مختلف و نیازمندان بوده است.
وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در توجه به دیگران شهره هستند، خاطرنشان کرد: در روایات درباره سیره امام رضا(ع) آمده است که قبل از اینکه خودشان به غذا دست بزنند سؤال می‌کردند که آیا خدمتکاران و خدمتگزاران از همین غذا استفاده کردند یا نه؛ این توجه به دیگران از سوی امام رضا(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از قدیم‌الایام در کنار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) اطعام طعام مرسوم بوده است و مردم نذر می‌کردند تا غذایی را بین زائران، مجاوران و نیازمندان توزیع کنند، روزبه‌روز این درخواست‌ها افزایش پیدا کرده است و امروز در سطحی قرار گرفته که در افطار ماه مبارک رمضان هزاران نفر بر سر سفره حضرت رضا(ع) اطعام می‌شوند.
وی افزود: کار ابتکاری که از سال گذشته آغاز و امسال تکمیل شد این بود که برای کسانی که در روستاها و مناطق حاشیه شهر زندگی می‌کنند و امکان تشرف به حرم مطهر رضوی را ندارند، غذا منتقل شده و در مدرسه نزدیک محل زندگی آنان توزیع می‎شود که بخشی از توان مهمانسرا برای این موضوع گذاشته شده است و روزانه هزاران غذا با این روش توزیع می‎شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی با تأکید بر اینکه توجه به دیگران از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان است، گفت: غذای متبرک حضرت رضا(ع) با حضور دست اندرکاران که بسیاری از آنان افتخاری هستند تهیه می‌شود و همه تلاش می‌کنند تا غذای باکیفیتی جهت پذیرایی از زائران، مجاوران و نیازمندان تهیه کنند.
وی در پایان افزود: امیدواریم هم کسانی که مواد اولیه این غذاها را نذر کرده‌اند و هم کسانی که دست اندر کار پخت و پز و انتقال برای زائران و مجاوران هستند اجر و پاداششان را حضرت رضا(ع) بگیرند.