صدای حق خواهی رسانه های اسلامی در عالم مشتری دارد

صدای حق خواهی رسانه های اسلامی در عالم مشتری دارد

حجه الاسلام رئیسی در اجلاس رادیو تلویزیون های اسلامی: رسانه باید چیزی که ممکن است دیگران نفهمد را اعلام کند تا مسلمانان گول گروههای تکفیری را نخورند


به گزارش raisi.ir، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در اجلاس رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که در سالن صبای صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: توفیقی است که امروز در جمع اصحاب رسانه داخلی و خارجی حضور دارم. 

وی افزود: امیدواریم این اجلاس به برکت وجود مقدس امام رضا(ع) منشاء برکت برای رسانه های جهان و منشاء آگاهی بخشی و بیان زیبایی ها در رسانه ها برای مردم در جهان و کره زمین باشد. 

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: در کلام امام رضا(ع) بر زیبایی کلام تاکید شده است و وظیفه رسانه های نشان دادن زیبایی وحدت در جامعه اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امید است این اجلاس به برکت نام امام رضا (ع) منشا برکاتی برای رسانه‌ها در جهان اسلام باشد تصریح کرد: همچنین امیدواریم ارتباط رادیو و تلویزیون‌ها با دیگر رسانه‌های مستقل به منشا امید بخش و بیان زیبایی‌ها برای مردم در سطح جهان اسلام منجر شود.

وی با تاکید به اینکه امروز بیان زیبایی‌ها در رسانه‌ها، از رسالت‌های مهم است گفت: امام رضا (ع) می‌فرماید اگر مردم عالم، زیبایی‌های کلام ما را می‌دانستند حتما از ما پیروی می‌کردند، حال وظیفه و شان رسانه‌ها و دانشمندان این است که زیبایی‌ها را بیان کنند.

رئیسی ادامه داد: رسانه‌ها باید زیبایی خدا پرستی و زشتی کفر را، زشتی تفرقه و زیبایی وحدت را، زشتی وابستگی و زیبایی استقلال را، زیبایی مقاومت و زشتی عقب نشینی و میدان دادن به دشمن را، زیبایی دشمن ستیزی و زشتی بی بصیرتی و داشتن ابراز شناخت و نشناختن را، زیبایی بینش اجتماعی، دانش نافع، علم صائب و عمل صاحب را و زشتی بی عملی را نشان دهند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های غربی می‌خواهند به جوامع بشری یاس را القا کنند ابراز کرد: آن‌ها می‌خواهند بگویند ما نمی‌توانیم اما فرهنگ انتظار می‌آموزد که ما می‌توانیم روی پای خود بایستیم و با امید زندگی کنیم و برای ساختن دنیایی زیبا و شهری سالم از تلاش فرو گذار نکنیم.

وی افزود: سلامت یک شهروند در گرو عقلانیت،معنویت،اخلاق و عدالت اجتماعی است.

رئیسی تصریح کرد: امروز یک فیلم و سریال و حتی یک خبر که سخن از واقعیت دارد می تواند دل هایی را متوجه خود کند و تشکیل این اجلاس در کنار بارگاه منور رضوی که رمز وحدت اسلامی هستند می تواند دل ها را به هم نزدیک تر کند

.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید واقعیت ها برای مردم بیان شود و آگاهی بخشی از مسئولیت های مهم رسانه ها است و اگر از روز اول مشخص می شد که داعش دست ساخته صهیونیست ها است خیلی از مردم گول نمی خوردند و اوضاع متفاوت می شد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل داعش برای به حاشیه بردن موضوع قدس و رهایی فلسطین بود تا افکار عمومی از این مهم منحرف شود.

رئیسی تصریح کرد: رسانه باید چیزی که ممکن است دیگران نفهمد را اعلام کند تا مسلمانان گول گروههای تکفیری را نخورند.

وی خاطرنشان کرد: باید به مردم فهمانده شود که معنویت و سیاست در هم تنیده هستند و امام راحل (ره) نیز به این مهم تاکید داشتند.

تولیت آستان قدس رضوی اظهارکرد: ما مخالف هنر مبتذل هستیم زیرا جامعه را به عقب برمی گرداند و رسانه های دنیای اسلام باید به این موضوع توجه کنند و در جهت تبیین معارف دینی گام بردارند.

وی گفت: ما می خواهیم مدنیتی به نام دین را به دنیا معرفی کنیم که مسئول این کار اصحاب رسانه هستند تا سعادتمندی برای جوامع بشری رقم بخورد.

رئیسی تصریح کرد: آنجا که سخن از حقوق ملت هاست جاذبه نیز ایجاد می شود و باید در مقابل تبلیغ همجنس گرایی به موضوع نهاد خانواده توجه شود



.