محاسبات دشمن در توطئه اخیر مثل فتنه های گذشته اشتباه از آب درآمد

دکتر رئیسی در اجتماع اقشار مختلف مردم نهبندان:

محاسبات دشمن در توطئه اخیر مثل فتنه های گذشته اشتباه از آب درآمد

رئیس جمهور با بیان اینکه محاسبات دشمن در توطئه اخیر مثل فتنه‌های گذشته اشتباه از آب درآمد، اظهار داشت: دشمنان تصور می‌کردند می‌توانند مردم ایران را هم مثل مردم دیگر کشورها با شعارهای دروغین و دهن‌پرکن بازی بدهند. فکر کردند می‌توانند با کلمه آزادی مردم را گول بزنند و تصور کردند با اسم بردن از زندگی مردم به حرف آنها اعتماد می‌کنند.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در دومین روز از سفر دولت مردمی به استان خراسان جنوبی، در دیدار با اقشار مختلف مردم نهبندان، با بیان اینکه حضور پرشور شما مردم در استقبال از بنده محبت شما به خدمتگزار خودتان و سرباز ولایت است که از آن قدردانی می‌کنم، گفت: این حضور پرشور و محبت و بزرگواری شما، لطف و علاقه شما به انقلاب و اسلام و خون مطهر شهیدان و اعلام حضور برای دفاع از ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.
رئیس جمهور رمز ناتوانی دشمن از تعدی به جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه توطئه‌ها و فتنه‌ها را همین حضور باصفای مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی برشمرد و افزود: پشتوانه این نظام، مردم متدین و دلداده به انقلاب هستند و از همین رو دشمن نه اینکه نخواهد، اما نتوانسته به خواسته‌هایش برسد و توطئه‌هایش را عملیاتی کند. دلیل این مسئله شور، شعور و بصیرت مردم است که احساس می‌کنند امروز باید با همه وجود و توان برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، ایستادگی کنند.
دکتر رئیسی با بیان اینکه محاسبات دشمن در توطئه اخیر مثل فتنه‌های گذشته اشتباه از آب درآمد، اظهار داشت: دشمنان تصور می‌کردند ایران مثل کشورهای دیگر است و می‌توانند مردم ایران را هم مثل آنها بازی بدهند و شعارهای دروغین و دهن‌پرکن بدهند. فکر کردند می‌توانند با کلمه آزادی مردم را گول بزنند و تصور کردند با اسم بردن از زندگی مردم به حرف آنها اعتماد می‌کنند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم دشمنان را خوب می‌شناسند و می‌دانند که اگر آنها سلب کننده زندگی مردم نباشند به هیچ کس در عالم زندگی نمی‌دهند، خطاب به دشمنان تصریح کرد: شما به کدامین نقطه، به کدام منطقه از مناطق دنیا زندگی دادید. ما اینجا در نزدیکی مرز قرار گرفتیم و آن طرف مرز افغانستان است، ببینید با افغانستان آنها چه کردند!
آیت‌الله رئیسی با طرح این سوال که دو دهه حضور آمریکایی‌ها و غربی‌ها در افغانستان چه بر سر مردم مظلوم و مسلمان افغانستان آورده و آیا یک مسئله در افغانستان هست که در جای خودش قرار داشته باشد؟ خاطرنشان کرد: شما مردم افغانستان را از دانش و علم‌افزایی، کسب و کار و تولید و بسیاری از پیشرفت‌ها محروم کردید. همچنین وضعیت کشورهای آفریقایی جلوی چشم ماست، مردمی که روی گنج‌ها نشستند و ثروت‌های بسیاری دارند اما در اثر استثمار غربی‌ها با فقر، مشکلات و بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.
رئیس جمهور گفت: این وضعیت پیش‌روی ماست و لازم نیست در تاریخ بخوانیم که چه اتفاقی افتاده است. کافی است در اخبار روزانه ببینیم که آمریکایی‌ها و کشورهای غربی چه بر سر افغانستان، کشورهای آفریقایی، عراق، سوریه و یمن می‌آورند؛ شما می‌خواهید ملت ایران را گول بزنید.
دکتر رئیسی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا و مجاهدت‌های سرداران رشیدی مثل سرداران رشید نهبندان، مردم از آزادی بهره‌مندند، گفت: چه کسی به این مردم با بصیرت و بافهم و ولایی گفته که امروز در اینجا اجتماع کنند، جز انگیزه و احساس مسئولیت خودشان و جز اینکه باور دارند امروز حضور در این عرصه می‌تواند نماد و نمود بصیرت، احساس مسئولیت و وظیفه‌شناسی باشد.
رئیس جمهور افزود: این مردم می‌خواهند به دنیا اعلام کنند که ما با همه وجود پای انقلاب و نظام و ارزش‌هایمان ایستاده‌ایم و دشمن را همانگونه که تاکنون ناامید کردیم، بعد از این هم ناکام خواهیم گذاشت.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به حضور خود در مناطق محروم شهرستان سربیشه پیش از حضو در جمع مردم نهبندان اظهار داشت: در آنجا دیدیم که خانم‌های درس‌خوانده، باسواد و تحصیلکرده چگونه برای روستاها و مناطق محروم خدمتگزاری می‌کنند؛ اینها زنان نمونه کشور هستند. زنان نهبندانی ما زنان نمونه هستند که همواره هم آزادگی را و هم زندگی به سبک اسلامی را نه فقط برای خودشان زندگی می‌کنند، بلکه به دیگران نیز می‌آموزند.
رئیس جمهور خطاب به آمریکایی‌ها و کشورهای غربی گفت: این سخن ماست، شما ببینید، چرا چشم‌تان را باز نمی‌کنید تا ببینید؟ بله، در همه جای عالم مشکلات وجود دارد، مردم ما هم بخاطر تحریم‌ها، تهدیدها، دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها دچار مشکلاتی هستند، اما اراده مردم این است که در مقابل دشمن خم به ابرو نیاورند و اگر هم مشکلی دارند خودشان، دولت و خدمتگزارانشان برای رفع آنها تلاش کنند و می‌دانند که شما می‌خواهید از مشکلات آنها سوءاستفاده کنید.
دکتر رئیسی اضافه کرد: دشمنان می‌خواهند از جوان عزیز و برومند و بافهم و شعور ما که اتفاقا خوب دوست و دشمن را می‌شناسد، سوءاستفاده کنند. آیا شما می‌خواهید به مردم زندگی یاد دهید؟ زندگی که شما در حرم سوم اهل بیت در شاهچراغ به آن کودک عزیز یاد دادید و پدر و مادرش را در یک آن از او گرفتید را دیدیم!
رئیس جمهور اظهار داشت: ما دیدیم چگونه به کودکان افغانستان زندگی دادید! شما در ۲۰ سال اشغال، ۳۵ هزار کودک معلول روی دست مردم افغانستان گذاشتید. این آماری است که خود شما می‌دهید و در روزنامه‌های رسمی شما منتشر شده است. در سفر به نیویورک و در مسافرت‌های دیگر به آمار وحشتناک تعداد زنانی که هر روز و سال به دست پلیس آمریکا کشته می‌شوند اشاره کردم.
آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: شما برای اینها چه جوابی دارید؟ بعد شما می‌خواهید از حقوق انسان طرفداری کنید! آنچه بر سر فلسطینی‌ها می‌آورید، دفاع از حقوق انسان است! ۷۰ سال است که مردم فلسطین را از خانه‌شان و کاشانه‌شان و از کسب و کارشان انداختید، شما می‌خواهید به مردم فلسطین زندگی بدهید؟! مردم یمن می‌خواهند بر سرنوشت خودشان مسلط باشند، اما ببینید طبق آمارهایی که خودتان می‌دهید، به سر کودکان و زنان و مردان یمنی چه آوردید! از کجای دنیا مثال بزنیم که شما بر سر مردم دنیا و مثلا مردم لبنان چه آورده‌اید!
رئیس جمهور با بیان اینکه شما فکر کردید که مردم نهبندان، قائن، جای جای خراسان جنوبی و کشور عزیزمان و مرزبانان دلاور ما گول حرف‌های شما را می‌خورند! خاطرنشان کرد: شما فکر کردید با این شعارهای توخالی، جوان عزیز برومند، دانش‌آموز و دانشجوی فهمیده ما گول حرف‌های شما را می‌خورند؟ شما فکر کردید که مردم با بصیرت، دشمن‌شناس ما جنس حرف‌های شما را نمی‌شناسند و نمی‌دانند از کجا نشأت گرفته است؟
دکتر رئیسی با اشاره به اعتراف وزیر خارجه اسبق آمریکا در رقابت‌های انتخاباتی این کشور درباره اینکه داعش را آمریکایی‌ها تشکیل دادند، گفت: داعش را چه کسانی ساختند و اسلحه به دست آنها دادند تا بیایند در حرم شاهچراغ قتل و کشتار راه بیندازند. مردم ما اینها را می‌بینند و لذا با همه وجود فریاد می‌زنند مرگ بر آمریکا.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کشور ما به دست مردان و زنان همین کشور ساخته شده و ساخته خواهد شد، افزود: ما امید و انتظاری از دستان بیگانه نداریم. نهبندان دیروز با امروز به برکت انقلاب اسلامی خیلی متفاوت شده است. رهبری بصیرت‌آفرین در سفر به نهبندان فرمودند که من به نهبندان آمدم تا توجه همه مدیران و مسئولان و دست‌اندرکاران را به این نقطه جلب کنم. به عنوان خدمتگزار شما مردم معتقدم که توجه به این مناطق که مرزبانان تیزبین و باکفایت ما هستند، برای بنده و همه دولتمردان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به طرح مسائل و مطالبات مردم نهبندان از سوی امام جمعه اظهار داشت: باید از همه دست‌اندرکاران گازرسانی به استان خراسان جنوبی قدردانی کنیم که با تلاش آنها امروز همه نقاط استان از نعمت گاز برخوردار هستند. همچنین باید از عزیزان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان دلاور که برای مناطق کم‌آب طرح‌های آبرسانی اجرا می‌کنند نیز تشکر کنیم.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به بازدید خود از طرح‌های آبرسانی به مناطق مرزی سربیشه تصریح کرد: در بازدید خود دیدم که در این مناطق کار جدی برای آبرسانی انجام می‌گیرد تا با اجرای یک برنامه‌زمان‌بندی شده آب را به این مناطق برسانند.
دکتر رئیسی با اشاره به مطالبات مطرح شده درباره اجرای طرح توسعه منطقه خاطرنشان کرد: تأکید می‌کنم که طرح توسعه این منطقه باید با قوت دنبال شود. البته این طرح توسعه زیرساخت‌هایی می‌خواهد. گازرسانی به منطقه انجام شده و مشکل کم‌آبی منطقه نیز با اقدامات قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال پیگیری است.
رئیس جمهور ادامه داد: مردم عزیز نهبندان، مرزبانان باصفای کشور عزیزمان هستند که اینجا حقیقتاً خوب مرزبانی می‌کنند. تهدیدات در نقطه مرزی همیشه زیاد است، اما این سوال وجود دارد که چگونه با این وجود نهبندان و خراسان جنوبی دارای پایین‌ترین نرخ جرم و جنایت است. دلیل این موضوع را باید در فرهنگ، دین‌مداری و عشق مردم به خدا و تربیتی که در خانواده‌های نهبندانی و خراسان جنوبی و قائنی و فردوس و طبس و این مناطق وجود دارد جستجو کرد.
آیت‌الله رئیسی گفت: مردم این منطقه از شیعه و سنی فرزندان خودو را با عشق به فرهنگ دینی‌شان تربیت و از آنها در مقابل تهاجم فرهنگی صیانت می‌کنند و این اساس و پایه باید به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند توسط مسئولین مربوطه، توسط مردم بویژه معلمان، اساتید، روحانیت و دیگر اثرگذاران حفظ شود.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه اگر بستر داد و ستد قانونی مردم مسلمان دو سوی مرز فراهم نشود، این موضوع از راه‌های غیرقانونی دنبال می‌شود، افزود: ما راه‌های غیرقانونی نمی‌پسندیم، لذا به آقای استاندار تأکید می‌کنم، پیگیری کنند تا بازارچه مرزی سریعاً فعال شود. همچنین رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های مواصلاتی که از اولویت‌های دولت در سراسر کشور است، باید در خراسان جنوبی نیز با جدیت دنبال شود.
دکتر رئیسی به موضوع تسهیلات در نظر گرفته شده برای مرزنشینان اشاره کرد و اظهار داشت: تاکید کردم که موضوع در استان و در تهران با بررسی اقداماتی و روالی که در گذشته صورت گرفته به طور جدی پیگیری شود. همچنین تاکید کردم که برای منطقه نهبندان سهمیه پزشک متخصص در زمینه‌های مختلف در نظر گرفته شود تا مردم منطقه احساس کمبود در زمینه دسترسی به پزشک و متخصص نداشته باشند.
رئیس جمهور تصریح کرد: در آینده نزدیک هم باید کاری کنیم که پزشکان این منطقه از فرزندان خود منطقه باشند. یکی از اصول دولت مردمی بومی‌گزینی در عرصه‌های مختلف است تا رغبت کمتری برای مهاجرت داشته باشند.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان موارد مطرح شده در این دیدار حتما مورد توجه خواهد بود، خاطرنشان کرد: دولت مردمی دولتی نیست که از کنار مسایل عبور کند. ما دنبال حل مسأله هستیم و معتقدیم مسایل به دست توانای مردم و با خدمتگزاری دولت حل خواهد شد؛ ما اصحاب ما می‌توانیم هستیم. در فرهنگ ما «نمی‌شود، نخواهد شد، مگر می‌شود، امکان ندارد، وجود ندارد» نیست. قطار پیشرفت کشور پرشتاب حرکت خواهد کرد و هیچ زمان توقف نخواهد داشت و لحظه‌ای بر بنده نمی‌گذرد که به فکر شما نباشم.