تاکید بر گسترش همکاری‌های اقتصادی دوکشور/ ضرورت همکاری و هماهنگی در حل مسائل منطقه‌ای/ آمادگی ایران برای نقش‌آفرینی فعال و سازنده در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین

در گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و روسیه مطرح شد؛

تاکید بر گسترش همکاری‌های اقتصادی دوکشور/ ضرورت همکاری و هماهنگی در حل مسائل منطقه‌ای/ آمادگی ایران برای نقش‌آفرینی فعال و سازنده در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت گسترش مستمر همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه بخصوص در حوزه ترانزیت و انرژی، این همکاری‌ها را موجب نهادینه کردن روابط سودمند برای ملت‌های دو طرف و همچنین کشورهای منطقه دانست.

آیت‌‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اهمیت گسترش مستمر همکاری‌های اقتصادی دو کشور بخصوص در حوزه ترانزیت و انرژی، این همکاری‌ها را موجب نهادینه کردن روابط سودمند برای ملت‌های دو طرف و همچنین کشورهای منطقه دانست.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه فقط از طریق همکاری و هماهنگی می‌توان مسائل منطقه‌ای از جمله در قفقاز و سوریه را حل و فصل کرد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت همگرایی منطقه‌ای و مضر بودن دخالت بیگانگان تاکید دارد.
آیت‌الله رئیسی درباره تلاش‌ها برای حل مسائل سوریه نیز بر محوریت چارچوب «آستانه» تاکید و آمادگی کشورمان را برای نقش‌آفرینی فعال و سازنده در جهت پایان یافتن درگیری‌ها و استقرار و ایجاد صلح در اوکراین اعلام کرد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی همکاری‌های اقتصادی همه جانبه را برای روابط دو کشور بسیار ثمربخش توصیف کرد و افزود: گسترش ظرفیت‌ها و همکاری‌های دو کشور از جمله در عرصه ترانزیت و انرژی به نفع اقتصادهای کل منطقه اوراسیا می‌باشد.
پوتین در بخش دیگری از سخنانش با استقبال از ابتکار ایران برای استقرار صلح در اوکراین، بر هماهنگی برای حل مشکلات سوریه در چارچوب «آستانه» تاکید کرد.