بررسی عملکرد وزارتخانه‌ها و ستاد تنظیم بازار در زمینه نظارت و کنترل بر قیمت‌ها/ تشکیل کارگروهی برای رصد و جلوگیری از تصمیمات و اقدامات تورم‌زا

در جلسه امروز هیئت دولت صورت گرفت؛

بررسی عملکرد وزارتخانه‌ها و ستاد تنظیم بازار در زمینه نظارت و کنترل بر قیمت‌ها/ تشکیل کارگروهی برای رصد و جلوگیری از تصمیمات و اقدامات تورم‌زا

رئیس جمهور به معاون اول ماموریت داد با تشکیل کارگروهی متشکل از وزارت‌ اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، ضمن رصد تصمیمات دستگاه‌های اجرایی از هرگونه تصمیمی که منجر به افزایش تورم شود، جلوگیری به عمل آورند.

در جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت که به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، ضمن بررسی  آخرین وضعیت قیمت کالاهای اساسی، ستاد تنظیم بازار و  وزارتخانه‌ها درباره نحوه  نظارت و کنترل قیمت‌ها گزارش دادند.
رئیس جمهور در این جلسه از وزرای اقتصادی کابینه، کیفیت روش‌ها و راهکارهای نظارت بر کنترل قیمت‌ها را جویا شد و آقایان فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، خاندوزی وزیر اقتصاد و ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی از نحوه نظارت و کنترل قیمت‌ها با بهره‌گیری از سامانه جامع تجارت و سامانه ۱۲۴، کنترل و نظارت فروشگاهی و همچنین نظارت و بازرسی‌های میدانی گزارش‌هایی ارائه کردند.
دکتر رئیسی در ادامه با اشاره به احتمال گران‌فروشی و تخلف برخی واحدهای صنفی در ابتدای سال، بر تشدید نظارت و بازرسی در کنترل قیمت‌ها تاکید کرد.
در جلسه امروز همچنین گزارشی  از آخرین وضعیت اقدامات و بررسی‌های صورت گرفته برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان ارائه شد و رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش را مکلف کرد، با دقت و سرعت بیشتر اجرای این قانون را تا تحقق کامل حقوق و مطالبات قانونی فرهنگیان پیگیری کند.
آیت‌الله رئیسی همچنین به معاون اول رئیس جمهور ماموریت داد با تشکیل کارگروهی متشکل از وزارت‌ اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، ضمن رصد تصمیمات دستگاه‌های اجرایی از هرگونه تصمیمی که منجر به افزایش تورم شود، جلوگیری به عمل آورند.