مستکبران به دنبال القای روحیه ظلم پذیری در میان ملت‌ها هستند

مستکبران به دنبال القای روحیه ظلم پذیری در میان ملت‌ها هستند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مستکبران با تمام امپراتوری رسانه‌ای خود، ماهواره‌ها و دنیای مجازی به دنبال القای روحیه تسلیم، تمکین، انظلام و ظلم پذیری در میان ملت‌ها هستند.

به گزارشraisi.ir، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم سوگواری شام شهادت امام محمد باقر(علیه‌السلام) که در آستان مقدس امام زادگان باقریه(علیهم‌السلام) شهر بیرجند برگزار شد،  ضمن تسلیت ایام سوگواری امام پنجم شیعیان با بیان اینکه در اسلام پس از توحید به هیچ امری به اندازه معرفت به «امامت» تأکید نشده است، خاطرنشان کرد: از آن سبب معرفت به ائمه اطهار علیهم السلام و ولایت مورد تأکید است که راه گم نشود، چراکه در طی طریق حق، شیاطین مختلفی در کمین هستند و انسان اگر بخواهد در این مسیر دچار چرخش و انحراف نشود، تنها راهش معرفت و شناخت نسبت به حضرات معصومین(علیهم السلام) است، در طول تاریخ بشریت همواره جریانات باطل تلاش کردند با حق نشان دادن خود فضا را غبار آلود و انسان‌ها را برای کسب منافع مادی خود گمراه کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این حدیث از رسول اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) که می‌فرماید «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَةً جاهِلِیَّةً؛ هرکس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.» تصریح کرد: معرف و شناخت مقدمه محبت است، زیرا محبتی که از طریق شناخت و معرفت به دست بیاید در فراز و فرودها و لغزشگاه‌ها زندگی از بین نمی‌رود.

وی با بیان اینکه معرفت دو نوع است، اظهار کرد: یکی از اقسام معرفت، معرفت شناسنامه‌ای بوده، اما نوع دوم معرفت، مربوط به شناخت جایگاه ولایی امام است، از این روی در روایات نیز بر ارزش زیارتی تأکید شده که «عارفاً به حقه» باشد.
وی فرهنگ دینی و تشیع را مرهون آموزه‌های امام باقر(علیه‌السلام) و فرزند بزرگوار ایشان دانست و با تاکید بر اهمیت شناخت مقام ولایت ائمه معصومین(علیهم‌السلام)، ابراز کرد: ولایت حضرات معصومین(علیهم‌السلام) ولایت خداست، سخن، امر، نهی و کلام ائمه سخن و کلام خداست، ائمه اطهار(علیهم‌السلام) مصباح هدایت برای انسان ها هستند تا جاده زندگی را در روشنایی به سوی سعادت طی کنند.
وی تغذیه فکری و فرهنگی را نیاز هر انسان سالک الی الله دانست و عنوان کرد: در عصر حاضر هیچ عذری برای عدم شناخت راه و رهبر پذیرفتنی نیست.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تأکید بر اینکه ظلم، ظالم و منظلم از منظر اسلام باطل است، ابراز کرد: منظلم کسی است که در برابر ستم ستمگر مقاومت نمى‌کند و تن به ذلت و خوارى مى‌دهد که از نظر اسلام مردود است، لذا در زیارت عاشورا امتی که در برابر ظلم یزیدیان سکوت کردند و یا به آن راضی شدند، نیز مورد لعن هستند.


وی ابراز کرد: مستکبران با تمام امپراتوری رسانه‌ای خود، ماهواره‌ها و دنیای مجازی به دنبال القای روحیه تسلیم، تمکین، انظلام و ظلم پذیری در میان ملت‌ها هستند، استکبار می‌کوشد به مردم عالم اینگونه القا کند که سرنوشت مختوم و محتوم شما پذیرش حکومت ماست.
تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: استکبار با سینمای هالیوود و دستگاه‌های ارتباط جمعی می‌خواهد به عالم اینگونه القا کند که شما توانایی ندارید و باید آقایی و سروری ما را بپذیرید و رمز پابرجایی استکبار به جهالت کشاندن مردم عالم است.

وی با اشاره به تلاش‌های استکبار برای تحمیل فرهنگ غربی به جوامع اسلامی، ابراز کرد: امروز جریانات جهل آمیز و استکباری در دنیا تلاش دارند قدرت تعقل را از جوامع بگیرد، تا امام کفر از امام حق قابل تشخیص نباشد، ترور شخصیت باعث می‌شود باطل، حق و حق، باطل جلوه کند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: عدم قدرت تحلیل باعث شد یزیدیان، یزید را به عنوان انسان صالح بشناسند، لذا در اسلام بسیار بر قدرت تحلیل و جهل زدایی تأکید شده است، خون مطهر شهدا از جامعه اسلامی جهل زدایی می‌کند و به مردم قدرت تحلیل می‌دهد.
وی با اشاره به شهادت شهید حججی گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان مقتدای بصیرت آفرین ما فرمودند «شهید حججی، حجتی از جانب خدا برای ماست» و این شهادت‌ها امتداد جریان انقلاب حسینی است.



حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان با اشاره به اهمیت ولایتمداری، تصریح کرد: مسلمانان واقعی ولایتمدار هستند، نه ولایت شعار؛ میان ولایتمداری و ولایت شعاری فرق است. دلیل اینکه دشمن احساس خطر می‌کند و جرأت اقدامات نظامی علیه کشور ما را ندارد به آن سبب بوده که مردم کشور ما ولایت مدار هستند و آنچه دارند برای ولایت و انقلاب به اخلاص می‌گذارند.