مسئله اول کشور؛ بهبود معیشت مردم و اشتغال جوانان است

مسئله اول کشور؛ بهبود معیشت مردم و اشتغال جوانان است

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه تمام آحاد مردم با کمک مسئولان باید در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق کسب و کار در کشور کمک کنند، گفت: امروز مسئله اول کشور موضوع اقتصاد، معیشت و اشتغال جوانان است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه تمام آحاد مردم با کمک مسئولان باید در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق کسب و کار در کشور کمک کنند، گفت: امروز مسئله اول کشور موضوع اقتصاد، معیشت و اشتغال جوانان است.


به گزارش raisi.ir؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام باقر(علیه‌السلام) که در مهدیه شهرستان سربیشه برگزار شد، امامت را از اصول دین معرفی و خاطرنشان کرد: هر بحثی که از ذات و افعال مقدس پروردگار باشد، از اصول دین بوده و امامت چون از جانب پروردگار تعیین می‌شود و فعل اوست، بنابراین از اصول دین است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آنگاه که انسان بنده پروردگار شد، از بندها آزاد شده است، تصریح کرد: تدین و عبودیت انسان را آزاد می‌کند، رمز خروش شجاعانه و ایستادگی امام راحل و رهبر معظم انقلاب در برابر مستکبران آن است که این بزرگان از هر بند و تعلقی آزاد و تنها بنده خداوند هستند، شهدای ما نیز آزادگانی هستند که به هیچ عنوان شیاطین نتوانستند آنها را تطمیع کنند و جان خود را برای رضای پروردگار متعال و حفظ ارزش های الهی نثار کرده‌اند.
وی خاستگاه آزادی در وجود آدمی را عقل، تدبیر و انسانیت دانست و ابراز کرد: انسان آزاده یعنی کسی که تنها به رضای الهی و عبودیت پروردگار می‌اندیشد و از بندهای شیاطین و تعلقات دنیوی آزاد است، چنین فردی تنها دل در گروی ذات حضرت حق دارد.
وی افزود: شهید حججی و همه شهدایی که کوچه‌های این مرز و بوم به نام آنها مزین است، آزاد مردانی بودند که خود را از بندهای شیطانی و تمایلات نفسانی آزاد ساختند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری آموزه امام باقر(علیه‌السلام) برای بشریت را احساس مسئولیت و تکلیف نسبت به مظلومان، دفاع از ارزش‌ها و گره گشایی از زندگی نیازمندان معرفی و اظهار کرد: شعارهای بشر دوستانه و اقدامات غرب در کمک به کشورهای آفریقایی با هدف تحقق منافعشان است، اما در آموزه‌ اسلام و سیره زندگی ائمه معصومین(علیهم‌السلام) توجه به دیگران تنها برای رضای خداست، نه کسب منافع بیشتر و یا جلب توجه دیگران.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن توصیه به مسئولان برای مغتنم شمردن فرصت خدمت رسانی به مردم، بیان کرد: فرصت خدمت رسانی به مردم و گره گشایی از مشکلات آن‌ها نعمتی است که خداوند متعال به مدیران و مسئولان کشور عنایت کرده است، مسئولان باید از این فرصت برای خدمت رسانی به مردم نجیب و فداکار ایران اسلامی که دفاع آن‌ها از ارزش های الهی و انقلاب اسلامی در عالم مثال زدنی است، استفاده کنند.
تولیت آستان قدس رضوی تدین و ارزشمداری ملت ایران را سرمایه‌ای عظیم برای کشور خواند و عنوان کرد: باید از این سرمایه عظیم که عامل صیانت از اسلام و کشور است، پاسداری کرد. پیشرفت این کشور در گروی روحیه انقلابی و جهادی مردم است، اگر این روحیه سست شد آنگاه پیشرفت در عرصه‌های گوناگون نیز متوقف خواهد شد.
وی ضمن تاکید بر لزوم اهتمام ویژه به اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی، تصریح کرد: هجوم و تهاجم گسترده دشمن به دین، فرهنگ، جهاد، ایثار و ارزش‌های الهی به آن سبب است که مستکبران از قدرت آگاهی بخشی این ارزش‌ها در جامعه اسلامی آگاه شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان با بیان اینکه فقر و مشکلات معیشتی مردم به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی ایران نیست، گفت: تمام تلاش مسئولان با کمک آحاد مردم باید کوشش در جهت رونق کسب و کار و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشد، در حوزه گره گشایی از مشکلات مردم همگان مسئول هستند و باید به دور از هرگونه جناح بندی سیاسی، با انسجام و اتحاد برای خدمت به مردم تلاش کنیم.