نهضت خدمت رسانی به نام حضرت رضا(ع) در کشور ایجاد می‌کنیم

نهضت خدمت رسانی به نام حضرت رضا(ع) در کشور ایجاد می‌کنیم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تلاش داریم به نام حضرت رضا (علیه‌السلام) حرکتی فرهنگی و نهضت خدمت رسانی را در کشور ایجاد کنیم.

 

به گزارش raisi.ir؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در همایش خادمیاران رضوی که در محل نمایندگی آستان قدس رضوی در شهر زاهدان برگزار شد، استان سیستان و بلوچستان را دارای ظرفیت‌های غنی خدادادی دانست و عنوان کرد: باید نسبت به محصولات بومی کشاورزی، صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش‌ افزوده در این استان توجه ویژه داشت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه برون رفت استان سیستان و بلوچستان از محرومیت نیازمند بودجه و عزم جهشی است، تصریح کرد: باید بصورت جهشی بودجه و اعتبارات این استان افزایش یابد و اقداماتی متفاوت با سال‌های گذشته برای بهبود معیشت مردم و توسعه استان انجام شود.
وی استان سیستان و بلوچستان را غنی از نیروهای فرهیخته جوان دانست و تصریح کرد: ما معتقدیم به هیچ عنوان مرزهای کشور تهدید نیستند، بلکه فرصت به شمار می‌روند، مرز‌ها فرصت بسیار خوبی برای تولید ثروت هستند به شرط اینکه بتوانیم از فرصت‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها صحیح بهره ببریم.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح خادمیاران رضوی گفت: نمی‌توان خدمت، خادم و مخدوم را تنها در حرم مطهر رضوی تعریف کرد، بلکه تمام مشتاقان خدمت به حضرت رضا(علیه‌السلام) می‌توانند خادم باشند؛ مثلاً پزشکی که در شهر زاهدان است، سالی چند روز می‌تواند با حضور در حرم مطهر رضوی خدمت کند و بقیه خدمت خود را در شهر خود با خدمت به فقرا انجام دهد.
وی افزود: هدف از طرح خادمیاران رضوی آن است که در لوای پرچم حضرت رضا(علیه‌السلام) خدمات بسیاری در سراسر کشور به نیازمندان برای رضای الهی و خشنودی حضرت امام الرئوف(علیه السلام) ارائه شود؛ تمام فرهیختگان و نیروهای کارآمد کشور که دوستدار امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) هستند، اعم از سنی و شیعه می‌توانند به جمع خادمان حضرت رضا(علیه‌السلام) بپیوندند.
حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: خدمت رسانی آستان قدس رضوی به نیازمندان با آن کمک‌هایی که از سوی کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای امداد رسان ارائه می‌شود، متفاوت است؛ آستان قدس رضوی در کنار کمک‌های معیشتی و مالی بیشتر به دنبال آن است که به نام حضرت رضا (علیه‌السلام) به نیازمندان خدمت ارائه دهد.
وی با اشاره به ثروت‌ها و سرمایه‌های بی‌بدیل کشور، بیان کرد: ما در هر گوشه‌ای از کشور سرمایه‌ها، ثروت‌ها و توانمندی‌های ویژه داریم که باید از حالت بالقوه به فعلیت درآید، برای به فعلیت آمدن این ظرفیت‌ها نیز نباید منتظر کمک‌های مرکز کشور ماند بلکه با خود باوری و مدیریت می‌توان از فرصت‌های کشور استفاده کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تلاش داریم به نام حضرت رضا (علیه‌السلام) حرکتی فرهنگی و نهضت خدمت رسانی را در کشور ایجاد کنیم، تصریح کرد: هر کسی می‌تواند در نهضت خدمت رسانی مخلصانه به مردم ورود پیدا کند، در این راه به هیچ عنوان نه یأس و نه ناامیدی به خود راه نخواهیم داد.
حجت‎‎الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: هرکه در راه گره گشایی از مردم و اجرای منویات رهبری حرکت کند، قطعاً حمایت آستان قدس رضوی و مردم را همراه خود خواهد داشت.