معرفی دکتر رضامراد صحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

در نامه‌ای از سوی دکتر رئیسی به رئیس مجلس صورت گرفت؛

معرفی دکتر رضامراد صحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر رضامراد صحرایی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.
دکتر صحرایی دانش‌آموخته دانشسرای تربیت معلم شهید رجایی، دارای دکترای زبان‌شناسی همگانی با رتبه اول کنکور و دانش‌آموخته رتبه اول دوره دکتری دانشگاه علامه طباطبایی است.
وی که فعالیت کاری خود را با آموزگاری در مدارس ابتدایی مناطق روستایی لرستان در فاصله سال‌های 1374-75 آغاز کرده، عضویت در شورای برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی مرتبط با زبان و ادبیات فارسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را در کارنامه کاری خود داشته و در سال 1382 عنوان ارائه دهنده الگوی برتر آموزش زبان انگلیسی در جشنواره کشوری-همدان را کسب کرده است.
کسب عنوان پژوهشگر برتر جمهوری اسلامی ایران و نیز استاد نمونه دانشگاه علامه طباطبایی در سال 1400 و دانشجوی منتخب کمیته انتخاب دانشجوی نمونه کشوری 1378 بخشی از افتخارات آموزشی و پژوهشی وی بوده است.
دکتر صحرایی از سال 1401 ریاست دانشگاه فرهنگیان و عضویت شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش را بر عهده دارد.
عضو پیوسته انجمن جهانی مطالعه زبان کودک از سال 2004، سردبیر فصلنامه علمی پژوهشی نظریه و عمل در تربیت معلمان و مدیرمسئول فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات آموزشی و آموزشگاهی از سال 1401 تاکنون و عضویت اتحادیه جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها از سال 1396 تاکنون بخشی از سوابق مدیریتی، آموزشی و فرهنگی دکتر صحرایی است.