دادگاه ویژه روحانیت سعی دارد از جایگاه مهم حوزه علمیه صیانت کند

دادگاه ویژه روحانیت سعی دارد از جایگاه مهم حوزه علمیه صیانت کند

دادستان کل کشور با اشاره به فعالیت های دادگاه ویژه روحانیت گفت: این نهاد مقدس به فرموده رهبر معظم انقلاب برکات بسیاری داشته و دارد، دادگاه ویژه سعی دارد با کمک مسؤولان حوزوی از جایگاه مهم حوزه علمیه صیانت کند. 

به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور عصر امروز در دیدار اعضای شوراهای صلح و سازش دادگاه ویژه روحانیت سراسر کشور با حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع)، با اشاره به تأسیس شورای صلح و سازش دادگاه ویژه روحانیت گفت: این شورا از دو سال پیش در مجموعه دادگاه ویژه ایجاد شده است.

وی افزود: صیانت از روحانیت وظیفه ای بسیار مهم برای هرکسی که در این کسوت مقدس حضور دارد و برای مدیریت مدارس و حوزه به شمار می رود؛ مسؤولیت ما حفظ این نهاد مقدس و صیانت از اثرگذارترین جریان بر زندگی مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانیت همواره مورد طمع دشمنان بوده و دشمنان درصدد نفوذ در این جریان اثرگذار هستند، اظهار داشت: این اقدام برای رسیدگی به آن دسته از شکایاتی است که امکان بسته شدن پرونده با رضایت شاکیان وجود دارد.

وی ادامه داد: اعضای شورای صلح و سازی دادگاه ویژه متشکل از نماینده ولی فقیه هر استان، روحانی متنفذ و چهره مورد اعتماد بین روحانیت استان و نماینده مجموعه دادسرای ویژه و دادستانی هستند که این سه عضو با تشکیل این هیأت از بسیاری از موارد که امکان ورود موضوع به گردش کاری قضایی وارد نشود با تدبیر دوستان حل و فصل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که آمار نشان دهنده موفقیت این تأسیس است، ابراز داشت: این کار مؤثر بوده و علمای بلاد و مجموعه حوزوی برای صیانت از روحانیت از این طرح استقبال کردند؛ با این کار دادگاه ویژه پرونده های کمتری خواهد داشت و به مسائل اساسی تر از قبیل عرفان های کاذب و انحرافاتی که حوزه ها را مورد تهدید قرار می دهد رسیدگی می کند.

وی عنوان کرد: مرکزیت دادگاه ویژه به دلیل جایگاه حوزه و ضرورت صیانت از جایگان آن در قم قرار دارد، این برنامه ها در بین روحانیان اهل سنت وجود دارد و مسائل روحانیت اهل سنت به وسیله خود آن حل و فصل می شود.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: این نهاد مقدس به فرموده رهبر معظم انقلاب برکات بسیاری داشته و دارد، دادگاه ویژه سعی دارد با کمک مسؤولان حوزوی از جایگاه مهم حوزه علمیه صیانت کند؛ مسائل موجود در دادگاه ویژه به صورت عمومی انتشار پیدا نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تقدیر از حضرت آیت الله مکارم شیرازی به دلیل حمایت از نهادهای انقلابی خطاب به این مرجع تقلید، گفت: نگاه حضرت عالی برای ما و همکاران بسیار مهم است، نگاه و موضع گیری های شما به مسائل یک نگاه کاملا حاکمیتی است و فقه را در متن زنده مردم می بینید.

وی افزود: امروزه فقه در بعد عقاید، اخلاق و احکام حکومت می کند و نگاه حکومتی حتما می تواند بسیاری از گره ها را باز کند؛ نظام مبتنی بر فقه هیچ بن بستی ندارد و همه گره ها را می گشاید