موفقیت صنعت هسته‌ای با وجود تحریم‌ها الگویی برای دیگر صنایع است

دکتر رئیسی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای:

موفقیت صنعت هسته‌ای با وجود تحریم‌ها الگویی برای دیگر صنایع است

رئیس جمهور با اشاره به تاثیرات فناوری هسته‌ای در زندگی مردم‌ به‌ویژه در حوزه‌های بهداشت و درمان، کشاورزی و صنعت، همچنین در صنایع نفت و گاز و بسیاری از بخش‌های دیگر گفت: با اراده دانشمندان کشور در تبدیل دانایی به توانایی در عرصه هسته‌ای، امروز میلیون‌ها نفر از بیماری نجات یافته‌اند که این جزو افتخارات بزرگ کشور است.

دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنعت هسته‌ای کشور گفت: دستاورهای صنعت هسته‌ای نشان‌دهنده این واقعیت است که جوانان عزیز و دانشمندان این کشور چگونه تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند و برپایی این نمایشگاه پیامی از سوی صنعت هسته‌ای کشور برای سایر صنایع است، که چطور می‌توان با وجود بالاترین حجم از تحریم‌ها و تهدیدها به چنین سطحی از موفقیت رسید.
رئیس جمهور در این بازدید با توضیحات کارشناسان و دست‌اندرکاران از جزئیات آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای صنعت هسته‌ای و تاثیرات آنها در زندگی روزمره مردم و نیز اقتصاد کشور آگاهی یافت.
دکتر رئیسی با اشاره به تاثیرات فناوری هسته‌ای در زندگی مردم‌ به‌ویژه در حوزه‌های بهداشت و درمان، کشاورزی و صنعت، همچنین در صنایع نفت و گاز و بسیاری از بخش‌های دیگر گفت: با اراده دانشمندان کشور در تبدیل دانایی به توانایی در عرصه هسته‌ای، امروز میلیون‌ها نفر از بیماری نجات یافته‌اند که این جزو افتخارات بزرگ کشور است.
رئیس جمهور با بیان اینکه صنعت هسته‌ای برای کشور قدرت تولید کرده است، تاکید کرد: برخی‌ها در دنیا تصور می‌کنند که خلق قدرت در تولید سلاح هسته‌ای است، اما جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده، با وجود اینکه چنین توانایی در کشور وجود دارد، اما با توجه باورهای دینی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب هرگز به سمت تولید سلاح هسته‌ای نمی‌رویم.
دکتر رئیسی با تاکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای هسته‌ای کشور برای مردم، تصریح کرد: باید توانایی‌ها و فناوری‌هایی را که در صنعت هسته‌ای کسب شده به سایر صنایع، به‌ویژه خودروسازی سرریز کنیم تا به این مرحله از موفقیت برسند.
رئیس جمهور همچنین با قدردانی از تشویق‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز صرف وقت ایشان برای بازدید از این نمایشگاه، از تلاش‌های دانشمندان و دست‌اندرکاران صنایع هسته‌ای کشور که این افتخارات بزرگ را برای کشور رقم زده‌اند، نیز سپاسگزاری کرد.