امروز زنان ایرانی به برکت انقلاب اسلامی از آزادی اندیشه و عمل برخوردارند

امروز زنان ایرانی به برکت انقلاب اسلامی از آزادی اندیشه و عمل برخوردارند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز زنان ایرانی به برکت انقلاب اسلامی از آزادی اندیشه و عمل برخوردارند.

به گزارش raisi.ir، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در اجتماع عظیم «رهروان زینبی» که در آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر علیه‌السلام شهرستان طرقبه برگزار شد، با اشاره به نقش ارزشمند زینب کبری سلام‌الله‌علیها پس از واقعه عاشورا، تصریح کرد: در فصل اسارت نهضت عاشورا؛ امامت، زعامت و مدیریت عالی با حضرت زین العابدین علیه‌السلام و مدیریت اجرایی بر دوش زینب کبری سلام‌الله‌علیها بود.

وی افزود: اگر رهبری امام سجاد علیه‌السلام و روشنگری زینب کبری سلام‌الله‌علیها نبود، عاشورا در کربلا می‌ماند و امروز مردم با پیام حسین بن علی علیه‌السلام آشنا نمی‌شدند. زینب کبری سلام‌الله‌علیها سمبل و نماد مقاومت، ایستادگی و عزت یک زن مسلمان است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری زینب کبری سلام‌الله‌علیها را اسوه صبر و بردباری معرفی و خاطرنشان کرد: نقطه شاخص و مشترک تمام مردان و زنان بزرگ قرآنی صبر و مقاومت است.

وی با بیان اینکه امروز مسلمانان عالم باید درس ایستادگی، صبر و ایثار را در مکتب زینب کبری سلام‌الله‌علیها بیاموزند، تصریح کرد: ایستادگی ملت غیور ایران اسلامی در مقابل جهان خواران مستکبر و مدعیان دروغین حقوق انسان، آموزه‌ای است که از عاشورا حسینی آموخته‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی قیام عاشورا را برخوردار از آموزه‌های ایستادگی در برابر ظلم، سازش نکردن با دشمن، نپذیرفتن ذلت و عزتمدارانه در راه خدا جان دادن برشمرد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی امتداد عاشوراست، ملت ایران با تأسی از حسین بن علی علیه‌السلام راه عزت را در پیش گرفته‌اند و همانگونه که حضرت زینب کبری(س) فرمود؛ شهادت برای ملت ما کرامت است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ایستادگی در برابر ظلم و مستکبر را رمز عزت و بزرگی دانست و اظهار کرد: سخنان رئیس جمهور آمریکا از استیصال استکبار حکایت دارد و این استیصال به برکت مقاومت و ایستادگی ایجاد شده است. ایستادگی در برابر مستکبران آن‌ها را وادار به عقب نشینی می‌کند و این آموزه زینب کبری سلام‌الله‌علیها برای ماست.

وی با تأکید بر این مطلب که اخلاق و رفتار زینب کبری سلام‌الله‌علیها برای همه ما اسوه و الگو است؛ اظهار کرد: اندیشه و عمل انقلابی در پرتوی سبک زندگی زینبی می‌تواند در جامعه حفظ شود؛ امروز زنان ایرانی به برکت انقلاب اسلامی از آزادی اندیشه و عمل برخوردارند. زنان فرهیخته ایرانی می‌توانند در بسترهای گوناگون اجتماعی ایفای نقش کنند که این بستر باید بیش از پیش فراهم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضور زینب وار زنان ایرانی در عرصه‌ها گوناگون می‌تواند منشاء برکات بسیاری باشد؛ به ظرفیت‌های عدیده کشور اشاره و ابراز کرد: اگر چه ایران اسلامی با مشکلات اقتصادی رو به رو است، اما از ذخایر فراوان و نیروی انسانی متراکم و متخصصی نیز برخوردار است که اگر میدان عمل یابند می‌توانند گره گشای بسیاری از مشکلات باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تأکید کرد: رشد اقتصادی با نگاه به ظرفیت‌های داخلی و بهره از توانایی نیروهای فریخته کشور ممکن خواهد شد.