خدمت‌رسانی به مردم بدون نگاه سیاسی اولویت مسئولان باشد

خدمت‌رسانی به مردم بدون نگاه سیاسی اولویت مسئولان باشد

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در دوره پنجم گفت: خدمت رسانی به مردم بدون نگاه سیاسی اولویت مسئولان باشد.


تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در دوره پنجم گفت: خدمت رسانی به مردم بدون نگاه سیاسی اولویت مسئولان باشد.

به گزارش raisi.ir، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در دوره پنجم، با تأکید بر اینکه هویت شهر مشهد با مفهوم شهادت عجین شده است، خاطرنشان کرد: نام مشهد همراه با تقدس و معنویت است، بنابراین این قداست و معنویت باید در تمام شئون و لایه‌های تصمیم گیری این شهر جلوه داشته باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور خیل عظیم زائران و جمعیت متغیر بین 27 تا 30 میلیون نفری را یکی دیگر از اقتضائات شهر مشهد خواند و اظهار کرد: این موضع برنامه‌ریزی‎ای ویژه را می‌طلبد؛ شهری با چنین ویژگی‌هایی نیازمند همکاری و مساعدت نزدیک میان مدیریت شهری، سازمان‌های دولتی و ارگان‌های اثر گذار است.
وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی آمادگی همکاری با شهرداری و شورای پنجم شهر مشهد را به طور کامل دارد، تصریح کرد: شورای مشورتی میان آستان قدس رضوی، شورای شهر و شهرداری مشهد مقدس با حضور معاونین و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تشکیل شده تا با همکاری در جهت رفع مشکلات شهری و خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا علیه‌السلام تصمیمات لازم اتخاذ شود.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: باید روحیه همکاری و مساعدت میان تمام بخش‌های مدیریتی، ارگان‌‌ها و سازمان‌های مشهد مقدس به دور از نگاه سیاسی برای خدمت به مردم وجود داشته باشد، تا مردم رفع مشکلات و بهبود شرایط را در عمل ببینند و احساس کنند که مسئولان برای رفع مشکلات و پیشرفت امور دغدغه‌مند هستند.

*لزوم صیانت از فضای سبز و باغات مشهد
وی بر ضرورت صیانت و حفاظت از باغات و فضای سبز مشهد مقدس به عنوان شش‌های تنفسی این شهر تأکید و خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان موافق قطع کردن حتی یک درخت از باغات آستان قدس رضوی نیستیم؛ آستان قدس رضوی به هیچ وجه حاضر نیست برای ساختمان سازی یا کسب منافع اقتصادی باغات و منابع طبیعی متعلق به حضرت رضا علیه‌السلام را تخریب و سلامت بخش عظیمی از مردم جامعه را به مخاطره بیاندازد. سیاست ما حفظ درختان و تا حد امکان افزودن بر فضای سبز است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی از برنامه‌ریزی برای فراهم آوردن شرایط مناسب جهت استفاده بهینه از باغات آستان قدس رضوی خبر داد و ابراز داشت: حتی یک درخت از درختان باغات موقوفه آستان قدس رضوی در مشهد یا سایر شهر‌ها نباید قطع شود، زیرا این باغات شش‌های تنفسی شهرها هستند و حفظ درختان و فضاهای سبز آن‌ها برای حفظ سلامت مردم حیاتی است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ترافیک شهری، پارکینگ، اسکان و ... را از جمله مشکلاتی برشمرد که زائران در مشهد مقدس با آن‌ها روبه رو هستند و اضافه کرد: باید برای تردد آسان، ترافیک شهری، معضل پارکینگ اطراف حرم مطهر تدبیری اندیشیده شود.

* منظر بصری حرم مطهر باید حفظ شود
وی با اشاره به اینکه رفع ترافیک و حل معضل پارکینگ اطراف حرم مطهر باید یکی از اولویت‌های مدیریت شهری باشد، به موضوع اهمیت حفظ منظر بصری حرم مطهر پرداخت و گفت: متأسفانه منظر بصری بارگاه منور امام رضا علیه‌السلام با احداث ساختمان‌های بلند مرتبه محدود شده است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی عنوان کرد: بلند مرتبه‌سازی در اطراف حرم مطهر باید با محدودیت‌ مواجه باشد، برای حفظ روحانیت فضا و حفظ منظر بصری بارگاهی که هویت شهر از آن گرفته می‌شود نباید اجازه بلند مرتبه سازی را در محدوده حرم مطهر داد.
وی در ادامه به طرح موضوع حاشیه نشینی در مشهد مقدس پرداخت و با تأکید بر لزوم عزم جدی در رفع مشکلات ساکنان این مناطق، تصریح کرد: باید با آینده‌نگری علمی و شناخت مشکلات و آسیب‌ها در راستای رفع مشکلات حاشیه نشینی اقدام کرد؛ یکی از مشکلات شهروندان حاشیه شهر مشهد تثبیت مالکیت است که در این رابطه آستان قدس رضوی بنای خود را بر رفع اختلافات و تثبیت مالکیت مردم قرار داده و تاکنون در این راستا اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.
تولیت آستان قدس رضوی خواستار ساماندهی محلات حاشیه نشین شهر مشهد شد و اظهارکرد: این موضوع از اهمیت قابل توجهی برخوردار است زیرا تداوم وضع حاشیه شهر مشهد در آینده مشکلاتی عدیده‌ای را ایجاد خواهد کرد، می‌توان با همکاری، اقدامات مؤثری را در جهت رفع مشکلات حاشیه نشینی انجام داد.