قله‌ها قطعا به دست ملت ایران فتح خواهند شد

دکتر رئیسی در دیدار نخبگان استان خراسان جنوبی:

قله‌ها قطعا به دست ملت ایران فتح خواهند شد

رئیس جمهور با اشاره به رشد 2 برابری جذب سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی در 2 سال گذشته اظهار داشت: این گواه آن است که چنانکه رهبری فرمودند ملت ایران حتما قله‌ها را فتح و در جنگ اراده‌ها، اراده خود را برای پیشرفت و فرزانگی در همه عرصه‌ها بر دشمن تحمیل خواهد کرد.

دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در جریان سفر به خراسان جنوبی، در دیدار جمعی از نخبگان و برگزیدگان استان از همه زائران و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین، از جمله دولت و ملت عراق که با میزبانی شایسته خود رویدادی عظیم، خاطره‌انگیز و تمدن‌ساز برای جهان اسلام خلق کردند و اتحاد و مقاومت بین‌المللی اسلامی را به عنوان زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت (عج) به نمایش گذاشتند، تمجید و قدردانی کرد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سخنان یکی از سخنرانان در این جلسه درباره اهمیت جهاد تبیین گفت: امروز دشمن به دنبال این است تا در جنگ ترکیبی و ادارکی، ذهن جوانان کشور را در اختیار گرفته و آنگونه که می‌خواهد شکل دهد و لذا بر همگان و به‌ویژه اصحاب سخن و تریبون و قلم است که با امیدآفرینی و تقویت ایمان جامعه با این توطئه دشمن مقابله کنند. نکته مهم این است که تبیین باید ناظر به باز کردن گره‌های ذهنی باشد تا به ناامیدی و انفعال افراد منجر نشود.

دکتر رئیسی همچنین در تشریح عملکرد و دستاوردهای دولت مردمی در مدت سپری شده از فعالیت آن اظهار داشت: افزایش همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌های دانش‌بنیان، تغییر شیوه اجرا و اعطای بورسیه‌های تحصیلی و مرتبط کردن آن با صنعت و تولید، پیگیری موضوع مسکن و معیشت اساتید و نیز خوابگاه‌های متاهلی، افزایش توجه به بهبود وضعیت ایثارگران در برنامه هفتم توسعه و اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های دولتی از جمله دستاوردها، اقدامات و برنامه‌های دولت در دو سال گذشته بوده است.

دکتر رئیسی همچنین درباره برنامه‌ها و اقدامات دولت ناظر بر مسائل و مشکلات خراسان جنوبی تصریح کرد: آغاز عملیات احداث خط ‌آهن استان به عنوان یک آرزوی دیرین مردم خراسان جنوبی، توجه به موضوع اقتصاد معدن و تقویت حضور بخش خصوصی در این بخش، تلاش برای رفع مشکلات و موانع گسترش مراودات و تبادلات تجاری مرزی با افغانستان و حمایت از بخش خصوصی برای توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی استان نیز از جمله اقدامات و برنامه‌های دولت برای تسریع توسعه خراسان جنوبی است.

رئیس جمهور در واکنش به طرح موضوع اهمیت پرداختن به مسئله زنان و خانواده در جامعه نیز خاطرنشان کرد: اولا موضوع مهم این است که نباید به صرف نام بردن از مسئله زنان و خانواده ابتدا به ساکن اذهان به سمت آسیب‌ها و مشکلات برود، چرا که مسائل متنوعی درباره این موضوع وجود دارد که خود برطرف کننده آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی است.

دکتر رئیسی افزود: یکی از موثرترین راه‌های جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، توجه به موضوع زنان و خانواده و به‌ویژه تشکیل خانواده است. همچنین توجه به تربیت دینی همانگونه که در این استان شاهد هستیم می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را برطرف کند، چنانکه در خراسان جنوبی آمار بسیاری از جرایم نسبت به خیلی از استان‌های دیگر پایین‌تر است و این توجه به معنویت و اخلاق در روش تربیتی خانواده‌ها که به شکل سنتی در خراسان جنوبی رواج دارد، باید به عنوان یک سرمایه و فاکتور هویتی استان حفظ و صیانت شده و ارتقا یابد.

رئیس جمهور به تلاش دولت برای تاسیس صندوق توسعه و پیشرفت در استان‌ها و نیز تلاش برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام نیز اشاره کرد و گفت: این دولت به طور جدی نسبت به تعویق پرداخت حقوق کارگران حساس است و بارها تاکید کرده‌ام که به‌ویژه شرکت‌های زیر نظر دستگاه‌های دولتی و حتی شرکت‌های مرتبط و همکار با دستگاه‌های دولتی به هیچ وجه حق ندارند به بهانه کمبود اعتبار و منابع در پرداخت حقوق کارگران خود حتی یک روز تعویق ایجاد کنند.

دکتر رئیسی با اشاره به تصمیم خود برای حضور در دانشگاه بیرجند افزود: در این دولت به پیروی از سلوک رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش داریم ارتباط گسترده‌ای با دانشگاه و دانشگاهیان داشته باشیم. همچنین در این دولت به موضوع آموزش و پرورش نیز توجه ویژه‌ای شد و قانون رتبه‌بندی معلمان پس از 11 سال تعویق و تاخیر، در همان سال اول دولت با همکاری مجلس اجرا شد. البته اجرای این قانون صرفا مقدمه‌ای برای علم‌افزایی و ارتقای سطح تعلیم و تربیت در مدارس است.

رئیس جمهور به باور دولت مردمی برای ارتقا و افزایش نقش مردم در عرصه‌های مختلف اداره کشور اشاره کرد و اظهار داشت:‌ دولت مردمی قائل به این است که امور باید به مردم واگذار شده و دولت صرفا به هدایت، حمایت و نظارت بپردازد و هر جا که بر این مبنا حرکت کرده و به مردم میدان دادیم کار با موفقیت توام بوده است.

دکتر رئیسی در ادامه سخنانش با بیان اینکه دولت مردمی تلاش مضاعفی برای رفع عقب‌ماندگی‌ها در کشور دارد، تصریح کرد: انجام کار جهادی و تلاش نیاز به انگیزه جهادی و انقلابی دارد و کسی که می‌خواهد با کار مضاعف برای رفع مشکلات کشور تلاش و برای جامعه امیدآفرینی کند، ابتدا باید خود به آنچه می‌خواهد انجام دهد امید و ایمان داشته باشد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به‌رغم خواست دشمن برای توقف تولید و رشد و پیشرفت کشور در 2 سال گذشته تولید در کشور رونق یافته و تجارت ما با همسایگان 4 تا 6 برابر افزایش داشته است. امروز کشور در همه حوزه‌ها در حال پیشرفت است و کارهای افتخارآفرینی انجام شده که جوانان کشور در قالب اردوهای راهیان پیشرفت با این دستاوردها و کارهای افتخارآفرین آشنا خواهند شد.

دکتر رئیسی گفت: رشد جذب سرمایه‌گذاری خارجی فقط در خراسان جنوبی طی 2 سال گذشته 2 برابر شده است و این گواه آن است که چنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند قله‌ها حتما به دست ملت ایران فتح خواهند شد و این ملت در جنگ اراده‌ها، اراده خود را برای پیشرفت و فرزانگی در همه عرصه‌ها بر دشمن که تلاش دارد با ایجاد بلوا و اغتشاش جلوی رشد آن را بگیرد، تحمیل خواهد کرد.