پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت آیت‌الله مرتضوی لنگرودی

پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت آیت‌الله مرتضوی لنگرودی

رئیس جمهور در پیامی درگذشت حضرت آیت‌الله سید محمدحسین مرتضوی لنگرودی را محضر علمای اعلام، شاگردان، ارادتمندان و به‌ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفت.

دکتر سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت حضرت آیت‌الله سید محمدحسین مرتضوی لنگرودی تصریح کرد: این عالم وارسته که از شاگردان برجسته امام خمینی (ره)، آیت‌الله بروجردی و علامه طباطبایی و از معتمدین بنیانگذار جمهوری اسلامی در سالهای قبل از انقلاب بود، با تربیت شاگردان فراوان در حوزه‌های علمیه، تألیف آثار متعدد در حوزه علوم دینی و نیز تأسیس و اداره دو مدرسه علوم دینی، خدمات فرهنگی و دینی ماندگاری از خود به یادگار گذاشت.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت حضرت آیت‌الله سید محمدحسین مرتضوی لنگرودی، موجب تأثر خاطر شد.

این عالم وارسته که از شاگردان برجسته امام خمینی (ره)، آیت‌الله بروجردی و علامه طباطبایی و از معتمدین بنیانگذار جمهوری اسلامی در سالهای قبل از انقلاب بود، با تربیت شاگردان فراوان در حوزه‌های علمیه، تألیف آثار متعدد در حوزه علوم دینی و نیز تأسیس و اداره دو مدرسه علوم دینی، خدمات فرهنگی و دینی ماندگاری از خود به یادگار گذاشت.

اینجانب فقدان این عالم پرهیزگار را محضر علمای اعلام، شاگردان، ارادتمندان و بهویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت میگویم و از درگاه خداوند منان برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران