افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی خیرساز کودکان حکیم با حضور دکتر رئیسی

بعد از ظهر امروز صورت گرفت؛

افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی خیرساز کودکان حکیم با حضور دکتر رئیسی

بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی خیرساز کودکان حکیم با زیربنای حدود 30 هزار متر مربع و با ظرفیت 266 تخت بستری و 74 تحت ویژه، با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه با حضور در محل بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی کودکان حکیم، در یافت‌آباد تهران، در آیین افتتاح رسمی این بیمارستان شرکت کرد.

رئیس جمهور با توضیحات مسئولان بیمارستان در جریان امکانات و توانمندی‌های این مرکز درمانی قرار گرفت و بازدیدی نیز از بخش‌های مختلف آن داشت.

بیمارستان کودکان حکیم با هدف افزایش کمی و کیفی خدمات درمانی کودکان در منطقه 18 تهران ساخته شده و می‌توان از آن به عنوان مثالی مناسب در زمینه همراهی و همدلی دولت و نهادهای اجتماعی یاد کرد که در مدت سه سال، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و به همت یک خانواده نیکوکار ساخته شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

بیمارستان حکیم از امکانات مدرنی برخوردار بوده و خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهد که شامل 19 درمانگاه تخصصی، بخش اورژانس شامل تریاژ، سی‌پی‌آر، زون‌های تحت نظر یک و دو و زون سرم‌تراپی و اتاق عمل سرپایی، بخش تصویربرداری شامل دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن، ام‌آرآی، کاردیوگرافی، بخش اسکوپی، بخش جراحی با هشت اتاق عمل و سی‌اس‌آر یا استریل مرکزی، چهار بخش بستری به همراه یک بخش دیالیز، بخش‌های مراقبت‌های ویژه شامل شصت و سه تخت ان‌اس‌سی‌یو و ان‌آی‌سی‌یو و بی‌آی‌سی‌یو و بخش جراحی ویژه با سه اتاق عمل، اتاق عمل هیبرید خاص و آنژیو می‌شود.

همچنین این بیمارستان با توجه به نیازهای جسمی و روحی کودکان طراحی شده است. معماری داخلی آن دارای عرصه‌های تفریحی و المان‌های متنوع است که با نگاه هنرمندانه به کاهش استرس کودکان در فضای بیمارستان کمک می‌کند. فضای سبز و نور طبیعی، دسترسی‌های راحت عمودی و افقی، گستردگی امکانات و خدمات رفاهی و درمانی برای کودک و همراهان از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی این بیمارستان است.

این بیمارستان دارای تصفیه‌خانه بیولوژیکی است که آن را در جایگاه اولین بیمارستان سبز کشور قرار داده است.