تاکید دکتر رئیسی بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های همکاری منطقه‌ای برای توقف حملات به غزه

گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و ترکیه؛

تاکید دکتر رئیسی بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های همکاری منطقه‌ای برای توقف حملات به غزه

رئیس جمهور ضمن هشدار نسبت به توسعه دامنه تحولات به دیگر نقاط منطقه در صورت عدم توقف حملات جنایتکارانه صهیونیست‌ها در غزه تصریح کرد‌: رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت کرد که رژیمی نژادپرست و ضدبشر است که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر امروز دوشنبه در مکالمه تلفنی با آقای «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، با محکوم کردن جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، مقابله جهان اسلام با جنایتگری صهیونیستها و تلاش برای پایان یافتن حملات وحشیانه به زنان و کودکان بی‌دفاع غزه را خواستار شد.

رئیس جمهور دقایق و ثانیه‌ها را در توقف حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه حیاتی و تاثیرگذار دانست و افزود: امروز انتظار ملت‌های مسلمان و ملت مظلوم فلسطین از جهان اسلام آن است که همه ظرفیتهای خود را برای توقف جنایات این رژیم غاصب به‌کار گیرد.

دکتر رئیسی آنچه را در غزه و علیه مردم مظلوم این منطقه می‌گذرد «نسل‌کشی» و «جنایت علیه بشریت» توصیف و بر ضرورت نقش‌آفرینی جهان اسلام برای خاتمه این حملات، رفع محاصره غزه و دسترسی مردم این منطقه به اقلام و مایحتاج اساسی تأکید کرد.

دکتر رئیسی تلاش برای بازگشایی گذرگاه‌ها جهت ارسال کمک‌های مردمی و بشردوستانه به غزه را بسیار با اهمیت دانست و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت و همکاری با ترکیه و سایر کشورهای اسلامی در این زمینه و به منظور پایان دادن به این تراژدی انسانی و ضدبشری تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه ضمن هشدار نسبت به توسعه دامنه تحولات به دیگر نقاط منطقه در صورت عدم توقف حملات جنایتکارانه صهیونیستها در غزه تصریح کرد‌: رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت کرد که رژیمی نژادپرست و ضدبشر است که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند.

دکتر رئیسی با تاکید بر لزوم همگرایی کشورهای اسلامی، همسایه و منطقه و استفاده از ظرفیت پیمانها و سازمان‌های همکاری منطقه‌ای نظیر سازمان همکاری اسلامی برای خاتمه دادن به جنایتگری صهیونیستها، بر اهمیت نقش ترکیه در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه همه ما نسبت به عملکردمان در مقابل آنچه که امروز بر علیه مردم بی‌دفاع غزه می‌گذرد باید در پیشگاه خدای متعال، وجدان بشری و قضاوت تاریخ پاسخگو باشیم، گفت‌: جمهوری اسلامی ایران آماده است برای ارسال کمک‌های مردمی و استفاده از ظرفیتهای دیپلماتیک در راستای کمک به مردم غزه و توقف جنایات رژیم صهیونیستی با همه کشورهای جهان همکاری نماید.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز در این مکالمه تلفنی با ابراز تاسف و نگرانی از تحولات غزه و بمباران بی‌امان مناطق مسکونی و غیرنظامیان ساکن این منطقه که تاکنون منجر به جان باختن بیش از 2 هزار و 700 نفر و مجروحیت بیش از 9 هزار و 500 تن دیگر شده است، اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت‌: آنچه امروز در غزه می‌گذرد همه مسلمانان جهان را داغدار کرده است و ما برای کمک‌رسانی به مردم غزه در تلاش هستیم و به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه اقداماتی همچون حضور ناو آمریکایی در منطقه و بمباران فرودگاه‌های حلب و دمشق را موجب توسعه درگیری به دیگر نقاط منطقه دانست و ضمن محکومیت این اقدامات، ایجاد آتش‌بس، توقف حملات و برداشته شدن محاصره از غزه را سه اولویت مهم و اساسی برای کنترل شرایط در این برهه حساس منطقه دانست.