22 بهمن، جلوه تداوم راه امام و آرمان‌های نورانی انقلاب اسلامی است

22 بهمن، جلوه تداوم راه امام و آرمان‌های نورانی انقلاب اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی در جمع مردم بیرجند گفت: 22 بهمن، جلوه تداوم راه امام و آرمان‌های نورانی انقلاب اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی در جمع مردم بیرجند گفت: 22 بهمن، جلوه تداوم راه امام و آرمان‌های نورانی انقلاب اسلامی است.


به گزارش raisi.ir، حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی صبح امروز در جمع مردم انقلابی بیرجند در مراسم راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: اجتماع باشکوه و تماشایی 22 بهمن امسال با حضور مردان و زنان انقلابی، دختران و پسران جوان و نسل سوم و چهارم انقلاب شکوهمند اسلامی و همه دلدادگان به انقلاب با هر سلیقه سیاسی برگزار شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن جلوه تداوم راه امام و آرمان‌های نورانی انقلاب اسلامی است. تصریح کرد: پیروزی ملت بزرگ ایران بر حکومت تا دندان مسلح و مورد حمایت مغرب زمین، همانند معجزه بود که به دست توانای ملت بزرگ ایران در 22 بهمن سال 57 تحقق پیدا کرد.

وی اضافه کرد: گرامیداشت 22 بهمن صرفا یک حرکت نمادین برای یادآوری خاطرات سال 57 نیست بلکه همراه خود پیام‌های متعددی دارد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گرامیداشت شهدای انقلاب، تجدید میثاق با رهبری و انقلاب، تاکید بر انسجام و وحدت امت اسلامی را از پیام‌های راهپیمایی 22 بهمن خواند و ابراز کرد: برگزاری سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هرساله با پیروزی‌های متعددی برای جبهه مقاومت همراه است، امسال رشادت، شجاعت و بصیرت امت اسلامی در مسیر مبارزه با جریان فاسد تکفیری به عنوان یک پیروزی برای جبهه انقلاب به نمایش درآمد.

* فتنه جدید دشمن، یأس مردم است
وی فتنه جدید دشمن را مایوس کردن مردم نسبت به کارآمدی نظام و انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: با حضور گسترده و بصیرت آفرین مردم در 22 بهمن امسال این فتنه نیز نقش برآب شد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: تلاش برای رسیدن به یک هدف بزرگ، پویایی، حرکت در مسیر رو به جلو و داشتن امام و رهبر از جمله ویژگی‌های امت اسلامی است. امت اسلامی همچنان در مسیر پیشرفت و توسعه به پیش می‌رود و به هیچ عنوان به عقب بازنمی‌گردد.
وی نعمت ولایت را یکی از برکات انقلاب اسلامی معرفی و اظهار کرد: برای آنکه جوانان انقلاب اسلامی بدانند که در این 40 سال چه نعمت‌هایی نصیب انقلاب اسلامی شده است، باید بگوییم نعمت ولایت یکی از برکات انقلاب اسلامی است که با هیچ نعمتی قابل مقایسه نیست. خداوند برای هیچ نعمتی بر سر بشریت منت نگذاشته اما برای نعمت ولایت بر سر انسان منت گذاشته است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: احیای اسلام نخستین اقدامی بود که امام راحل در مسیر پایه گذاری انقلاب اسلامی انجام دادند. غرب سال‌ها تلاش کرد تا اسلام را منزوی کند اما با پیروزی انقلاب اسلامی اسلام از انزوا خارج شد و دین در متن زندگی مردم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مهمترین جنایت و خیانت رژیم ستم شاهی علیه ملت ایران این بود که کشور را عرصه حضور اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها قرار داد، ابراز کرد: یک سرباز آمریکایی و اسرائیلی بر تمام ملت ایران حاکمیت می‌کرد. فروختن افتخارات ملی و فرهنگی ایران ننگ بزرگی بود که کشور در دوران ستم‌شاهی به آن مبتلا شده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اعاده روح عزت در روح مسلمین، ایجاد حکومتی بر مبنای دین و آموزه‌های دینی از برکات انقلاب اسلامی بوده است.

وی گفت: امروز برخی دین را امری فردی و خصوصی معرفی می‌کنند اما باور امام راحل، رهبری و روشن فکران حقیقی کشور آن است که دین می‌تواند به تمامی سوالات انسان معاصر پاسخ بدهد.

*سکولاریسم اجتماعی، تهدید امروز جامعه
وی ادامه داد: سکولاریسم الحادی چندان تهدید کننده دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نیست زیرا در عمق وجود مردم معنویت موج می‌زند، امروز سکولاریسم اجتماعی جامعه را تهدید می‌کند. برخی با تکیه بر این نوع سکولاریسم، برای دین در زندگی اجتماعی جایگاهی قائل نیستند و معتقدند که نمی‌شود با دین جامعه را به قله‌های تمدن رساند.

وی با تأکید بر اینکه پیروزی‌هایی که پس از انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شده، به برکت حاکمیت دین بر جامعه بوده است. تصریح کرد: به برکت انقلاب، بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفته و ملت‌های مسلمان هویت اسلامی خود را بازیافته‌اند. شاید استکبار بتواند در برخی کشورهای اسلامی دولت‌ها را تغییر دهند اما قطعا بیداری اسلامی را نمی‌توان خاموش کرد.


* امام شعار «ما می‌توانیم» را در کشور احیا کرد
وی افزود: ۲۲ بهمن باعث ایجاد عزت و غرور در ملت ایران شد. برخی اعتقاد داشتند که ایران همواره باید مصرف کننده و مغرب زمین جامعه توسعه یافته باشد اما امام راحل خودباوری و شعار ما می‌توانیم را در ملت ایران احیا کرد.

وی گفت: کشوری که دارای حجم گسترده‌ای ذخایر غنی و جوانان فرهیخته و کارآمد است، مگر می‌تواند مشکل اقتصادی داشته باشد. اگر کشور در برخی عرصه‌ها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند، نتیجه این است که برخی گفتمان امام راحل و رهبری را باور نداشته و همواره گره گشایی از مشکلات را نیازمند مشارکت بیگانگان می‌دانستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی، درون زا شدن اقتصاد کشور است. ما چه زمانی گفتیم به تجربه دیگران یا فناوری‎های روز نیاز نداریم؟ در کنار به کارگیری توان داخل و تحقق عملی شعار «ما می توانیم»، می‌توان از تمامی ظرفیت‌های کشور استفاده کرد.

وی تصریح کرد: مبنای انقلاب‌های مختلف در دنیا، وابستگی به شرق علیه غرب یا وابستگی به غرب علیه شرق بوده است، اما پدران و مادران ما در انقلاب اسلامی اثبات کردند که می‌توان اصل نه شرقی و نه غربی بودن را در مقام عمل تحقق بخشید.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: خیزش 22 بهمن سال 57 برای ایجاد عدالت اجتماعی بود؛ موضوعی که امام راحل هم بر آن تأکید داشتند. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌هایی که کارها با تکیه بر گفتمان امام و رهبری عمل شده و با روحیه بسیحی انجام شده، شاهد موفقت بوده‌ایم و هرکجا که دست اندرکاران و مسئولان نظام از این گفتمان زاویه گرفته‌اند، مشکل ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: غالب بودن گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری بر تمام عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور راهکاری عملی برای گره گشایی از مشکلات به شمار می‎رود. باید توجه داشت که گفتمان امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب، همان گفتمان دین و ارزش‌های اسلامی است. امروز بصیرترین و آگاه ترین فرد در ایران اسلامی، مقام معظم رهبری هستند و سخن ایشان سخن همه ملت ایران است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: دشمن به دنبال این است که در امت اسلامی تفرقه ایجاد کند لذا در شرایط فعلی باید وحدت و انسجام ملی حفظ شود. دوقطبی و چند قطبی شدن جامعه هیچ مفهومی ندارد. باید جامعه‌ای منسجم داشته باشیم.


* استکبار به‌دنبال محدودسازی انقلاب اسلامی
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: استکبار تمام امکانات و توان خود را به کار گرفته تا حوزه اثرگذاری انقلاب اسلامی را محدود کند، بنابراین باید از هرگونه معاهده و پیمان به ظاهر دل فریب که محدوده تاثیرگذاری ملت ایران و نظام اسلامی را در منطقه کاهش می‌دهد، پرهیز شود. کارشناسان و دست اندرکاران مربوطه باید نسبت به این مسئله حساس بوده و نظارت‌های لازم را انجام دهند.

وی ابراز کرد: الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت باید در قالب های بومی، اجرایی و منطبق بر آموزه‌های دینی تنظیم شود. در این گفتمان و الگو، آسیب‌های اجتماعی پذیرفته شده نیست.

وی افزود: مبارزه با فقر، فساد و تبیض همواره سرلوحه گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است. آیا این نکته که فقر و تبعیض زیبنده نظام اسلامی نیست، حرف پپولیستی است؟ این مسئله در متن دین و گفتمان رهبری و امام راحل وجود دارد. اعتقاد ما بر این است که فساد زیبنده دستگاه‌های اجرایی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مبارزه با فساد خواسته‌ای مردمی بوده که 22 بهمن سال 57 در جامعه طنین انداز شد و امروز مجدد مردم بر آن تاکید می‌کنند. مطالبه مردم این است که در مسیر مبارزه تبیض و فساد، پیگیری و برخورد متناسب و به موقع انجام گیرد.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به پیشرفت و توسعه باید از فناوری و دانش علمی استفاده کرد. امروز اینترنت در تمام لایه‌های زندگی مردم جای خود را باز کرده است اما همانطور که مقام معظم رهبری بارها تأکید فرموده‌اند، برای مصون ماندن از تهدیدات و هجمه‌های باید شبکه ملی ارتباطات تأسیس شود.

حجت الاسلام رئیسی گفت: برخی از کشورها 50 درصد از اقتصاد ناخالص ملی خود را از اقتصاد دریا تامین می‌کنند اما سهم ایران با وجود مجاورت با آب‌های آزاد تنها 3 درصد است. فعال کردن این حوزه‌ها اشتغال ایجاد می‌کند.