افتتاح 15 طرح آب و برق در چهارمحال و بختیاری به ارزش بالغ بر 27 هزار میلیارد تومان

با حضور دکتر رئیسی صورت گرفت؛

افتتاح 15 طرح آب و برق در چهارمحال و بختیاری به ارزش بالغ بر 27 هزار میلیارد تومان

6 طرح در حوزه آب‌رسانی و 9 طرح در حوزه توسعه و تقویت شبکه برق استان چهارمحال و بختیاری، به ارزش سرمایه‌گذاری 27 هزار و 233 میلیارد تومان، با حضور رئیس جمهور رسما افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

دکتر سید ابراهیم رئیسی در اولین بخش از برنامه‌های نهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، طرح عظیم تامین آب شرب بهداشتی استان چهارمحال و بختیاری، شامل آبگیری سد غدیر باباحیدر و شبکه انتقال و توزیع آب این سد را افتتاح کرد.

درصد پیشرفت فیزیکی سد غدیر باباحیدر در ابتدای دولت مردمی 60 درصد و طرح تامین آب شرب چهارمحال و بختیاری 30 درصد بود که با توجه به اهمیت طرح در راستای رفع تنش‌های آبی و برنامه دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، در اولویت اقدام قرار گرفت و امروز همزمان با دومین سفر دولت مردمی و با حضور رئیس جمهور به شکل رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

همچنین با افتتاح طرح‌های انتقال و توزیع آب سد غدیر باباحیدر، جهاد آب‌رسانی به 117 روستای استان، ارتقای سیستم آب‌رسانی شهری و خدمات پایدار به مشترکین و احداث یک تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر فرادنبه چهارمحال و بختیاری که شامل همه بخش‌های تامین، انتقال، توزیع و بازتولید آب می‌شود، 65 درصد از آب شرب بهداشتی و سالم مورد نیاز استان به شکل پایدار تامین و به  این ترتیب تنش آبی استان پس از 16 سال برطرف خواهد شد.

9 طرح توسعه و تقویت شبکه توزیع برق نیز همزمان و به شکل ویدئوکنفرانس در مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شدند.

اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های فشار ضعیف و فشار متوسط توزیع برق، توسعه و احداث شبکه توزیع برق جدید، احداث پست‌های توزیع برق شهری و روستایی جدید، توسعه، احداث و بهینه‌سازی شبکه‌های روشنایی معابر، برق‌دار کردن روستاهای بدون برق، نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکین جدید و تعویض کنتورهای معیوب، احداث فیبر نوری به طول 200 کیلومتر به‌منظور تقویت اتوماسیون شبکه، تهیه و توزیع 650 دستگاه پنل قابل حمل خورشیدی بین عشایر و تبدیل سیم به کابل خودنگهدار به طول 400 کیلومتر نیز طرح‌های حوزه برق‌رسانی هستند که امروز با حضور رئیس جمهور در چهارمحال و بختیاری به شکل رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.