بازدید دکتر رئیسی از پروژه بزرگراه شمالی کرج و احداث بزرگ‌ترین پل غرب آسیا

در آغاز سفر دوم دولت مردمی به استان البرز انجام شد؛

بازدید دکتر رئیسی از پروژه بزرگراه شمالی کرج و احداث بزرگ‌ترین پل غرب آسیا

رئیس جمهور از طرح احداث بزرگراه شمالی کرج و نیز پروژه پل بیلقان به عنوان بزرگ‌ترین پل غرب آسیا و پیچیده‌ترین عملیات مهندسی کشور بازدید کرد.

دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در آغاز دومین سفر دولت مردمی به استان البرز، از طرح احداث بزرگراه شمالی کرج و نیز پروژه پل بیلقان به عنوان بزرگترین پل غرب آسیا و پیچیده‌ترین عملیات مهندسی کشور بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات اجرای این طرح مطلع شد.

بزرگراه شمالی کرج از انتهای آزادراه شهید همت، تقاطع جاده چالوس آغاز و به آزادراه کرج-قزوین منتهی می‌شود. این بزرگراه که به طول حدود 18 کیلومتر است، از سال 1395 در دست ساخت قرار گرفته و اکنون حدود 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فاز نخست این بزرگراه به طول 7.6 کیلومتر از بخش میانی پروژه، در حد فاصل تقاطع طالقانی شمالی تا تقاطع بلوار انقلاب شمالی در جریان سفر امروز رئیس جمهور به استان البرز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با تکمیل تمامی فازهای این پروژه که در واقع مکمل و ادامه آزادراه همت در استان البرز است، بیش از 40 درصد از ترافیک ورودی به البرز کاهش می‌یابد.

پل بیلقان نیز بر اساس سیستم کابلی اکسترادوز با بیشینه دهانه 176 متر و بلندترین ارتفاع پایه 136 متر در حال احداث است.

طول کل پل 1050 متر، ارتفاع سازه فولادی آن از راس 32 متر و عرض آن 38 متر است.

پیشرفت فیزیکی این پل تا سال 1401 حدود 23 درصد بود که بر اساس برنامه دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های اولویت‌دار، اکنون به بیش از 62.3 درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود مرداد 1403 به بهره‌برداری برسد.