جشن احیای 185 واحد صنعتی و تولیدی در استان البرز با حضور دکتر رئیسی

در جریان سفر دولت مردمی صورت گرفت؛

جشن احیای 185 واحد صنعتی و تولیدی در استان البرز با حضور دکتر رئیسی

مراسم جشن احیای 185 واحد صنعتی و تولیدی استان البرز در جریان سفر دولت مردمی به این استان، با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان البرز، با حضور در مجموعه تولیدی و صنعتی احیا شده شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن «تراورس»، ضمن بازدید از نمایشگاه واحدهای منتخب از 185 واحد تولیدی و صنعتی احیا شده این استان، در مراسمی که به همین منظور برگزار شده بود نیز شرکت کرد.

بر اساس گزارش ستاد احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد، از ابتدای دولت مردمی تا کنون با همت و حمایت دولت، 6 هزار 553 واحد تعطیل و راکد در سراسر کشور به مدار فعالیت و تولید بازگشتند که باعث احیای 145 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم و 182 هزار میلیارد تومان سرمایه شده است.

شرکت «تراورس» تولیدکننده تراورس و قطعات آماده بتنی یکی از این شرکت‌هاست که در سال 1371 تاسیس و در سال 1389 در راستای اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شده بود، اما پس از واگذاری دچار مشکلات عدیده و گرفتار فساد اقتصادی شده بود.

در سال 1399 پس از بازدید دکتر رئیسی از این واحد به عنوان رئیس وقت قوه قضائیه، این واحد نهایتا بر اساس حکم دادگاه به دولت بازگردانده شد و با روی کارآمدن دولت مردمی روند احیا و فعالیت آن تسریع و با جدیت دنبال شد و در حال حاضر حدود 6 هزار نفر در آن مشغول کار هستند.

شرکت تراورس در حال حاضر علاوه بر گسترش فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف زیرساخت و روسازی راه‌ها و خطوط راه‌آهن کشور، اقدام به راه‌اندازی خطوط تولید قطعات جدید بتنی در 4 کارخانه کرج، اندیمشک، شیرگاه و قزوین کرده است.

در مدت فعالیت‌های جدید این شرکت، مشارکت آن در عملیات بهسازی خطوط شبکه ریلی کشور با 45 درصد رشد از 102 به 148 کیلومتر، مشارکت در عملیات بازسازی خطوط شبکه ریلی با 300 درصد رشد از 8 به 32 کیلومتر و عملیات تعویض و نصب سوزن با 114 درصد رشد از 82 به 176 کیلومتر افزایش یافته است.