دکتر رئیسی از نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای قرارگاه اجتماعی استان البرز بازدید کرد

در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان البرز؛

دکتر رئیسی از نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای قرارگاه اجتماعی استان البرز بازدید کرد

رئیس جمهور از نمایشگاه تشریح فعالیت‌ها و ارائه دستاوردهای قرارگاه اجتماعی استان البرز بازدید و با توضیحات مسئولان و فعالان این قرارگاه از جزئیات فعالیت‌های آن آگاه شد.

دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان البرز، از نمایشگاه تشریح فعالیت‌ها و ارائه دستاوردهای قرارگاه اجتماعی استان البرز بازدید کرد.

استان البرز با برخورداری از 3 و نیم میلیون نفر جمعیت در همسایگی پایتخت، مسائل و مشکلات اجتماعی متعدد و متنوعی دارد که گروه‌های مردمی با مشارکت معاونت اجتماعی استانداری، تلاش کرده‌اند با راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی استان در مسیر مدیریت این مشکلات و آسیب‌ها اقدام کنند.

قرارگاه اجتماعی استان البرز با هدف جذب و پرورش ایده‌های خلاقانه و نوآورانه و محرومیت‌زدایی و توانمندسازی محلات کم برخوردار با رویکردهای مردم محوری، محله محوری، مسئله محوری، عدالت محوری و تلاش برای حذف بروکراسی اداری در این مسیر با تقسیم استان به 66 محله تشکیل شده و تا کنون 1575 پروژه در دست اقدام داشته است.

تعطیلی زندان رجایی شهر، راه‌اندازی 6 کمپ و 4 مرکز کاهش آسیب‌های معتادین و اختصاص 12 هکتار زمین برای احداث شهرک سلامت، احداث 50 زمین ورزشی در مدارس محلات کم برخوردار، مهارت‌آموزی به 18 هزار  745 نفر، راه‌اندازی اردوگاه اتباع غیرمجاز برای اولین بار، ساخت 89 مدرسه و از جمله 43 مدرسه در محلات کم برخوردار، ایجاد 6 مرکز جدید حمایت از حقوق زنان و خانواده و راه‌اندازی دو مرکز جدید غربالگری و نگهداری کودکان کار و خیابان با ظرفیت 120 نفر از جمله اقدامات این قرارگاه بوده است.

همچنین کاهش 3.5 درصدی نرخ افزایشی طلاق و ارتقای استان از رتبه اول به رتبه نهم کشوری در این زمینه و کاهش 11 درصدی جرم و جنایت در استان از جمله دستاوردهای قابل ذکر در نتیجه فعالیت‌ها و تلاش‌های این قرارگاه محسوب می‌شود.

رئیس جمهور همچنین از نمایشگاهی که از محصولات و کالاهای تولیدی خانواده‌های تحت پوشش برنامه‌های این قرارگاه برگزار شده بود، نیز بازدید کرد.