حجت الاسلام رئیسی: خط مقدم ما سوریه است

حجت الاسلام رئیسی: خط مقدم ما سوریه است

دادستان کل کشور گفت: سوریه خط مقدم ماست و اگر خط مقاومت شکسته شود در کشور ایران نیز امنیت نخواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در آئین بزرگداشت شهید سردار حاج حسین همدانی در حسینیه امام خمینی (ره) همدان با بیان اینکه برخی می گویند شهید همدانی در سوریه چه می کرد، افزود: شهید همدانی به عنوان مستشار نظامی برای رزمندگان سوریه نقش تعیین کننده ای داشت.

وی ادامه داد: اگر اقدامات ایران و حضور مستشاری سردار همدانی و سردار حاج قاسم سلیمانی نبود، صهیونیست ها و گروههای تکفیری جلوتر می آیند و همه امنیت کشورهای اسلامی را به خطر می اندازند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه نظام ما یک امتداد راهبری دارد، اضافه کرد: هر کس در هر کجای عالم به نام حق، عدالت و خدا در مقابل استکبار ایستادگی کند در امتداد راهبری نظام جمهوری اسلامی است.

دادستان کل کشور گفت: دشمن هم یک امتداد راهبری دارد و آل سعود امتداد راهبری نظام استکبار و نظام سلطه است.

حجت الاسلام رئیسی افزود: مبارزه با استکبار یک مبارزه بی امان است و اصل مبارزه با استکبار در درون و ذات انقلاب و ولایت مداری ما است.

وی با بیان اینکه «گفتمان ما ساده و تغییر ناپذیر است و ارزشها تغییر نمی کنند بلکه این روش ها است که تغییر می کند» گفت: احزاب و گروهها می آیند و می روند اما گفتمان ولایت یکی و ثابت است.

دادستان کل کشور گفت: جریان داعش، دست ساخته آمریکا و رژیم صهیونیست و استکبار است و این حرکت سوار شده بر جهل و نادانی آنهاست.


* ولایت مداری از ویژگیهای بارز شهید سردار همدانی بود

دادستان کل کشور با بیان اینکه ولایت مداری از ویژگیهای بارز شهید سردار همدانی بود، گفت: این شهید در طول حیات پاک و ارزشمند خود از ابتدای پیروزی انقلاب در سخت ترین شرایط و مأموریتها، شنیدن و اطاعت در برابر امام خمینی (ره) و پس از آن جانشین بحق ایشان رهبر معظم انقلاب را سرلوحه خود قرار داده بود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه داشتن ظرفیت بالا از دیگر ویژگی های شخصیتی این شهید بزرگوار بود، ادامه داد: اگر انسان ظرفیت داشته باشد، در همه شرایط در خط عبودیت، ولایت مداری را حفظ می کند.

وی ادامه داد: سردار همدانی در عرصه نبرد با دشمنان بعثی، در مقابل گروهک مُلحِد در کردستان و در جبهه های غرب نقش تعیین کننده ای داشت و اکنون به برکت وجود این شهدا، ایران در امنیت و سلامت کامل است و خبری از این گروهک ها در ایران نیست.

حجت الاسلام رئیسی گفت: به تعبیر همرزمان این شهید، سردار شهید همدانی در جریان فتنه 88 کف خیابان بود و در برقراری امنیت در مرکز کشور نقش تعیین کننده ای داشت.

وی در مبارزه با جریان داعش و تکفیری ها از مؤثرترین چهره ها بود و برای تشکیل بسیج در سوریه و شکل دهی یک حزب الله دیگر، نقش تعیین کننده ای داشت.

وی با بیان اینکه زمان شناسی یک امر بسیار مهمی است، گفت: شهید سردار همدانی از چهره های زمان شناس بود و با زمان شناسی در زمان خود، اقدامات مناسبی را انجام می داد و این برنامه برای ما درس است.

حجت الاسلام رئیسی از دیگر ویژگی های شهید همدانی، بصیرت داشتن و بصیرت آفرین بودن را عنوان کرد و افزود: وی در همه عرصه ها مؤثر بود و وجود تأثیرگذار وی توانسته بود دلهای زیادی را همراه خود کند.

دادستان کل کشور گفت: همدانی از چهره های بنام سپاه بود و رأفت بسیار داشت و یک چهره خدمتگزار گمنام و اهل ایستادگی در عرصه های مختلف کاری و اجتماعی بود.


* خون شهدا آثار و برکات زیادی دارد

دادستان کل کشور با بیان اینکه خون شهدا آثار و برکات زیادی داشته و دارد، گفت: بیداری اسلامی در کشورهای مصر، تونس، عراق از شمال آفریقا تا همه کشورهای اسلامی به برکت خون شهداست.

حجت الاسلام رئیسی گفـت: مردم مسلمان به برکت خون شهدا بیدار شدند و بیداری اسلامی، از بین نرفتنی است.

وی افزود: مردم یمن در درونشان این بیداری را پیدا کردند و هفت ماه است در مقابل آل سعود ایستادگی کرده و زندگی با عزت می خواهند و مقاومت و ایستادگی می کنند.

دادستان کل کشور، وجه مشترک پیام شهدا و شهید همدانی را استکبار ستیزی، دشمن شناسی، زمان شناسی، بصیرت در دین، راه شناسی و مقصد شناسی عنوان کرد و گفت: در وصیت نامه شهدا آمده است که «مردم بدانید قیام ما برای خداست و رفتن ما به جبهه برای اطاعت از ولی امر مسلمین است».

وی افزود: موفقیت شهید سردار همدانی به دلیل همراهی، همرزمی و همکاری خانواده و همسر باوفای ایشان است.

حجت الاسلام رئیسی از مردم همدان به دلیل برگزاری تشییع باشکوه شهید سردار همدانی تقدیر کرد و گفت: به گفته نماینده ولی فقیه در استان، تاریخ همدان کمتر روزی را همانند امروز به خود دیده و مردم حضور گسترده ای در این مراسم داشتند.

سردار سرلشکر پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر پنجشنبه هفته گذشته حین انجام مأموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به شهادت رسید و امروز دوشنبه در زادگاهش همدان پس از تشییع به خاک سپرده شد.