مشاوره حقوقی مطمئن و بی هزینه از ضروریات نظام قضایی کشور است

مشاوره حقوقی مطمئن و بی هزینه از ضروریات نظام قضایی کشور است

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: مشاوره حقوقی مطمئن و بی هزینه که از ناحیه یک مرجع مورد اعتماد باشد از ضروریات نظام قضایی کشور است

به گزارش  میزان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور صبح امروز در دیدار با کارکنان و قضات مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه رسالت اصلی این مرکز را تبیین، روشن کردن و هدایت حقوقی مردم برشمرد و اظهار کرد: مشاوره و راهنمایی یک آموزش خاص به مردم است؛ چراکه مردم به مسایل حقوقی اشراف کامل ندارند.


وی در ادامه با بیان اینکه مشاوره حقوقی مطمئن و بی هزینه که از ناحیه یک مرجع مورد اعتماد باشد از ضروریات نظام قضایی کشور است، گفت: با توجه به اینکه مسئولین رده های بالاتر قوه قضاییه چون رئیس، معاون اول و غیره اگر چه به طور مستقیم در ارتباط با مردم هستند ولی چون امکان ملاقات با همه متقاضیان را ندارند، این مرکز می تواند پل ارتباطی بین مردم و مسئولین قوه باشد. 


رئیسی بیان کرد: کارکنان و قضات، چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای دستگاه بزرگ قضایی هستند. اگر هم وطنی مشکلی داشت باید بتواند با این مرکز تماس بگیرد و کادر این مجموعه سعی کند تا با صبوری مشکلش را حل نمایند.


دادستان کل کشور این مرکز را دارای 2 وظیفه عمده دانست و افزود: اولا آنکه با حوصله به شنیدن مشکل بپردازند و ثانیا با ارائه راهکار مناسب سعی در حل مشکل داشته باشد و در موارد لازم مشکلات و مسایل را به دستگاه های مربوط اعلام کنند. 


دادستان کل کشور با اشاره به قانون جدید آئین دادرسی کیفری جدید و وظایف دادستانی کل از این مرکز خواست به محض دریافت مشکلاتی در رابطه با دادسراها مراتب را سریعاً به دادستانی کل گزارش دهد.


رئیسی افزود: افرادی که در ماندگاری و ادامه حیات این مرکز تردید دارند، بدانند که این مرکز محل کارکردن و خدمت به مردم است و قابلیت ارتقا دارد.


وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کارکنان، مشاوران و قضات توفیق این مجموعه را در خدمت رسانی به مردم خواستار شدند.


جعفر رشادتی رئیس ارتباطات مردمی قوه قضائیه نیز در این دیدار به شرح خدمات ارائه شده پرداخت و گفت: در حال حاضر حدود 100 قاضی اعم از مشغول به کار و بازنشسته با این مرکز همکاری دارند. 


وی همچنین اعلام کرد که در 6 ماه اول سال 94، این مجموعه حدود 1107720 مورد خدمت ارائه داده که از این تعداد  358861 مورد مربوط به تلفن گویا و  748859 مورد مربوط به مراجعه وب سایت مرکز است.


رشادتی افزود: بیشتر تماس ها از ناحیه مردم در حوزه مسایل خانواده مطرح می شود و در انتقادات نیز معمولاً مردم بیشتر از اطاله دادرسی گلایه مند هستند.


در پایان جلسه، از 5 نفر از کارکنان نمونه مرکز تقدیر و تشکر به عمل آمد.