بازدید دکتر رئیسی از سامانه شاخص‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری

بازدید دکتر رئیسی از سامانه شاخص‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری

رئیس جمهور از سامانه شاخص‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری در خانه نوآوری و فناوری ایران بازدید کرد.

دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در جریان نظارت ستادی از معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان که در خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) برگزار شد ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان از سامانه شاخص‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بازدید کرد.

در این سامانه شامل اطلاعات کلان تمام شاخص‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همه استان‌ها در بخش‌های مختلف مرجعیت علمی و فناوری، دانش‌بنیان و خلاق، توسعه زیست‌بوم فناوری، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تعاملات بین‌المللی علم و فناوری گردآوری شده است.

بر اساس بخشی از اطلاعات این سامانه از مجموع 9599 شرکت فعال دانش‌بنیان 516 هزار میلیارد تومان فروش محصول به ثبت رسیده که ارزش پروژه‌های بار اول 71 میلیون دلار بوده است.

همچنین بر اساس اطلاعات این سامانه هزار و 313 شرکت دانش‌بنیان در حوزه تجارت خارجی فعال هستند و صادرات دانش‌بنیان کشور در سال جاری نیز رشدی 3 برابری داشته است.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این سامانه با تاکید بر اهمیت نقش معاونت علمی و فناوری در ایجاد اشتغال برای قشر تحصیلکرده جامعه به عنوان یکی از اولویت‌های مهم کشور گفت: خوشبختانه رشد قابل توجه شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه و ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال در کشور فراهم کرده است که معاونت علمی و فناوری با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند نقش مهمی در رفع مشکل بیکاری در فارغ‌التحصیلان ایفا کند.

رئیس جمهور همچنین ضرورت توجه ویژه به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در معاونت علمی و فناوری با هدف تکمیل زنجیره ارزش را مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورت تحقق این هدف جایگاه صندوق نوآوری و شکوفایی از صندوق حمایتی به صندوقی برای سرمایه‌گذاری در حوزه علم و فناوری ارتقاء خواهد یافت.