مرکز مجهز فوریت‌های پزشکی صحن هدایت حرم مطهر رضوی افتتاح شد

مرکز مجهز فوریت‌های پزشکی صحن هدایت حرم مطهر رضوی افتتاح شد

با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مرکز مجهز فوریت‌های پزشکی صحن هدایت حرم مطهر رضوی افتتاح شد.

با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مرکز مجهز فوریت‌های پزشکی صحن هدایت حرم مطهر رضوی افتتاح شد.

به گزارش raisi.ir، مرکز مجهز فوریت‌های پزشکی صحن هدایت حرم مطهر رضوی صبح امروز با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از معاونین و مدیران این آستان مقدس افتتاح شد.

تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: حفظ سلامت زائران در حرم مطهر رضوی و اماکن متبرکه ضرورتی اجتناب ناپذیر و از اولین وظایف خادمان آستان مقدس رضوی است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا حضور زائران در حرم مطهر و شهر مشهد مقدس اطمینان بخش و به دور از هرگونه آسیب و بیماری باشد، گفت: دارالشفاء خدمات متنوعی به بیماران ارائه می‎کند، اما برای موارد اورژانسی و ضروری در حرم مطهر این خدمات کافی نبود و به همین دلیل این مرکز امروز افتتاح شد.

وی ادامه داد: به زودی در نقاط دیگری هم مراکز خدمات اورژانسی پزشکی در حرم مطهر اضافه می‎شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن در ایام ازدحام و شلوغی حرم مطهر رضوی به بیماران خدمات رسانی پزشکی ارائه شود.

مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی هم در ادامه درباره مرکز فوریت‌های پزشکی صحن هدایت حرم مطهر رضوی گفت: این مرکز پیرو تأکید حجت‌الاسلام رئیسی بر اولویت قرار دادن حوزه سلامت زائران حرم مطهر رضوی به دلیل افزایش روز افزون تعداد زائران این آستان ملکوتی و دوری مراکز درمانی از حرم مطهر راه‌اندازی شد.

ناصر سرگلزایی مرکز فوریت‌های پزشکی صحن هدایت را کامل‌ترین پایگاه اورژانس حرم مطهر رضوی دانست و افزود: این مرکز در فضایی به مساحت 120 مترمربع با هشت تخت اورژانس راه‌اندازی شده است که شش تخت آن مخصوص بستری و دو تخت آن نیز ویژه انجام اقدامات پزشکی CPR است.

وی با بیان اینکه از به روزترین تجهیزات برای راه‌‌اندازی مرکز فوریت‌های پزشکی صحن هدایت استفاده شده است، ابراز کرد: این مرکز مجهز به دستگاه‌هایی مانند ونتیلاتور، الکتروشوک و مانیتور است.

سرگلزایی با تأکید بر اینکه مرکز فوریت‌های پزشکی صحن هدایت حرم مطهر رضوی با همکاری خادمین سلامت رضوی اداره خواهد شد، ادامه داد: این مرکز به‌ طور شبانه‌روزی دارای متخصص طب اورژانس، پزشک عمومی و شش پرستار است که خدمات اورژانس خواهران و برادران به صورت مجزا توسط پرستاران خانم و آقا ارائه می‌شود.

وی از پایگاه فوریت‌های پزشکی صحن هدایت به عنوان مرکز پایگاه‌های اورژانس حرم مطهر رضوی نام برد و گفت: بیماران از تمامی پایگاه‌های اورژانس صحن و سرای رضوی به این مرکز منتقل شده و زیر نظر پزشک طب اورژانس درمان می‌شوند.

مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی اضافه کرد: برای راه‌اندازی و تجهیز این مرکز اورژانس حدود 480 میلیون تومان از اعتبارات بنیاد سلامت رضوی هزینه شده است.

وی ادامه داد: پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی در سال گذشته به 110 هزار نفر خدمات‌رسانی کرده‌ است که از این تعداد، پنج هزار بیمار و مصدوم از حرم مطهر رضوی به دارالشفاء امام رضا(ع) منتقل شدند و دو هزار بیمار نیز از این دارالشفاء به بیمارستان‌های سطح شهر مشهد اعزام شدند.