رئیسی: خون حجاج بی پاسخ نمی ماند

رئیسی: خون حجاج بی پاسخ نمی ماند

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: آل‌سعود قطعاً بداند که نفرتی که همه مسلمانان و ادیان الهی نسبت به آل‌سعود و رفتارهای خاندان سعودی داشته‌اند، افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام رئیسی دادستان کل کشور عصر امروز در بیستمین یادواره شهدای منطقه گلشهر اسلام‌شهر اظهار کرد: خون شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، جریان بیدارکننده جهانی را به وجود آورد بیداری اسلامی در جهان به برکت خون شهدای نظام اسلامی ایجاد شده است.رئیسی افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران، پرچمدار نظام توحیدی در جهان شده است، ۳۶ سال است که ملت ایران پرچم عبودیت الهی را برافراشته‌اند و در برابر طاغوت و استبداد جهانی ایستادگی و مقاومت می‌نمایند.

دادستان کل کشور بیان کرد: در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، جنگ ما با حزب بعث تمام شد، ولی جنگ با کفر و استکبار جهانی دائمی است. جنگ جریان خداخواه در مقابله با استکبار خودخواه و مستبد ادامه دارد امام حسین علیه‌السلام خون را در راه اسلام داد تا در جامعه جهل‌زدایی کند.

وی تصریح کرد: نهضت بیداری اسلامی و بصیرتی که امروز در منطقه به برکت خون شهدا به وجود آمده، به یک جریان عالم‌گیر تبدیل شده و زمینه‌های بیداری مردم مظلوم دنیا را در برابر ستمگران ایجاد نموده است.

سخنران یادواره شهدای گلشهر با اشاره به شأن نزول آیه مباهله در قرآن کریم، افزود: بنای خلقت عالم بدون حجت و ولایت نیست و بزرگترین نعمتی که به انسانها اعطاء شده، نعمت الهی ولایت است ولایت اگر نبود نظام تکمیل عالم به هم می‌خورد.وی گفت: انسان دلداده به خدا نمی‌تواند ولایت غیر از خدا را بپذیرد اصلاً پذیرش خدا با پذیرش طاغوت سازگاری نداردبندگی خدا با بندگی شیطان و طاغوت سازگار نیست.در طول تاریخ، مردان خدا مردم را به سوی خدا و عبودیت الهی دعوت می‌کردند که خودپرستان و طاغوتیان در برابر آنها ایستادگی و مقابله می‌نمودند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاجعه اسفناک منا اظهار داشت: آل‌سعود نمی‌خواهد وضعیت اسفناک منا روشن شود، اما خون پاک حجاج بی‌گناه بی‌پاسخ نخواهد ماند.وی افزود: آل‌سعود قطعاً بداند که نفرتی که همه مسلمانان و ادیان الهی نسبت به آل‌سعود و رفتارهای خاندان سعودی داشته‌اند، افزایش یافته و از جریان عملکرد آل‌سعود در امتداد راهبرد استکبار جهانی است.رئیسی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی که در جهان آغاز و فراگیر شده، در امتداد راهبرد آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و تفکر امام خمینی(ره) و افکار ارزشی و انقلابی آن حضرت زمینه‌ساز این بیداری اسلامی در جهان شده است.

لازم به ذکر است که بیستمین یادواره ۶۵ شهید منطقه گلشهر بخش چهاردانگه شهرستان اسلام‌شهر، عصر امروز با حضور جمعی از مسئولین محلی و مقامات لشکری و کشوری، اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا در مسجد صاحب‌الزمان این منطقه برگزار و پس از سخنرانی دادستان کل کشور و مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی محمدرضا طاهری از مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت کشور، پیکر یک شهید تازه تفحص‌شده در میان استقبال پرشور مردم منطقه تا میدان ورودی این شهر تشییع و پس از آن، پرچم سبز مقدس و متبرک به بارگاه حضرت علی علیه‌السلام در این مکان با اجرای مراسم ویژه‌ای توسط مأمورین انتظامی این شهرستان برافراشته شد