برگزاری جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به ریاست رییس جمهور

برگزاری جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به ریاست رییس جمهور

جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، با حضور رئیس جمهور و مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های عضو و نیز حضور ویدئوکنفرانسی استانداران سراسر کشور تشکیل و آخرین وضعیت سفرهای نوروزی و خدمات سفر با حضور اعضا بررسی شد.

در چهارمین روز از تعطیلات نوروزی، جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، به ریاست دکتر سید ابراهیم رئیسی و با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرمانده راهور فراجا و روسا و نمایندگان جمعیت هلال احمر، سازمان هواشناسی، سازمان هواپیمایی کشور، سازمان اورژانس، سازمان تعزیرات حکومتی و رئیس ستاد سفر برگزار شد.

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با عضویت 27 دستگاه تشکیل شده، به گفته وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از این پس به صورت دائم ادامه فعالیت خواهد و در زمان فرارسیدن تعطیلات فعالیت و جلسات خود را برای ارتقای هماهنگی در جهت ارائه بالاترین سطح خدمات و جلب رضایتمندی حداکثری مردم بیشتر می‌کند.

در این جلسه که تعدادی از استانداران و روسای ستاد سفر استان‌ها نیز به شکل ویدئوکنفرانسی حضور داشتند، وزاری میراث فرهنگی و گردشگری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی و کشور، فرمانده راهور ناجا، استاندار یا روسای ستاد سفر استان‌های خراسان رضوی، کردستان، گیلان، یزد، فارس، ایلام، خراسان شمالی و تعدادی دیگر از اعضا آخرین گزارش‌های عملکرد و خدمات ارائه شده دستگاه‌های متبوع خود به مسافران نوروزی را ارائه کردند و رئیس جمهور نیز ضمن طرح سوالاتی از کم و کیف خدمات ارائه شده، نکات کاربردی برای ارتقای کیفیت خدمات سفر ارائه کرد.

وزیر بهداشت در این جلسه از فعالیت 3 هزار و 345 پایگاه اورژانس، 52 بالگرد و 2 هواپیمای اورژانس، 5 هزار و 700 آمبولانس، آماده باش هزار و 43 بیمارستان و نیز اقداماتی جهت تامین داروهای مورد نیاز و فعالیت داروخانه‌های شبانه‌روزی و 721 هزار بازرسی از اماکن شهری و بین شهری خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی نیز ضمن ابراز تاسف از سوانح جاده‌ای رخ داده در روزهای اخیر، از کاهش 30 تا حتی 45 درصدی سوانح جاده‌ای در برخی استان‌ها و رفع 725 نقطه حادثه‌خیز طی یکسال اخیر در کشور خبر داد.

دکتر بذرپاش همچنین از برنامه این وزارتخانه برای توسعه ناوگان حمل و نقل در سال جدید با مشارکت جدی مردم خبر داد و گفت که در قالب پویش «چشم به راه هستیم» در مسیرهای بین‌شهری در حدود 40 کیلومتری شهرها نقاطی برای استراحت رانندگان و مسافران ایجاد شده تا شاهد کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای باشیم