حق گرفتنی است و با قدرت امکان پذیر است نه با خواهش و التماس/ تجربه تاریخی فلسطین اثبات کرد که مسیر سازش، ورود به میدان پذیرش تحمیل است

حق گرفتنی است و با قدرت امکان پذیر است نه با خواهش و التماس/ تجربه تاریخی فلسطین اثبات کرد که مسیر سازش، ورود به میدان پذیرش تحمیل است

تولیت آستان قدس رضوی در اجتماع روز قدس مردم تبریز گفت: حق گرفتنی است و با قدرت امکان پذیر است نه با خواهش و التماس؛ تجربه تاریخی فلسطین اثبات کرد که مسیر سازش، ورود به میدان پذیرش تحمیل است.

تولیت آستان قدس رضوی در اجتماع روز قدس مردم تبریز گفت: حق گرفتنی است و با قدرت امکان پذیر است نه با خواهش و التماس؛ تجربه تاریخی فلسطین اثبات کرد که مسیر سازش، ورود به میدان پذیرش تحمیل است.

به گزارشraisi.ir، حجت‌الاسلام‌ سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی روز قدس در مصلای امام خمینی(ره) تبریز، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نقطه عطفی در تاریخ مبارزه مردم فلسطین بود و آن را از یک جنبش قومی- ناسیونالیستی به یک جریان مقامت اسلامی و مردمی تبدیل کرد که این، همان سبک مبارزاتی امام خمینی(ره) و در واقع امتداد اسلام ناب محمدی(ص) برای مبارزه با ظلم است.

وی افزود: کشورهای عربی در چارچوب دفاع ناسیونالیستی از فلسطین متحمل شکست‌های پی در پی می‌شدند که نمونه‌های بارز آن را در جنگ‌های سال 1967 تا 1973 می‌بینیم اما پس از شکل گیری مقاومت اسلامی و مردمی موفقیت‌ها و پیروزی‌های جبهه مقاومت یک به یک درخشید؛ جنوب لبنان و غزه با عقب نشینی صهیونیستها آزاد شد و جنگهای 33، 22 ، 51 و 8 روزه در برابر رژیم صهیونیستی گام به گام آنها را عقب راند و رژیم اشغالگری که تا دیروز مدعی نیل تا فرات بود را بجایی رساند که برای امنیتش مجبور شد اطراف خود را دیوارهای بتنی بلند بکشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تجربه تاریخی فلسطین نشان می‌دهد که به دست آوردن حق از چنگ دشمن غدار، تنها در میدان مقاومت مردمی رقم خواهد خورد و میزهای سازش، میدان‌های فریب است و فقط دشمن را جری‌تر می‌کند.

وی با اشاره به پیمان اسلو گفت: نتیجه پیمان «اسلو» که میان جریان فلسطینیهای خسته شده از مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل بسته شد، چه شد؟ نتیجه این بود که صهیونیستها با پشتیبانی آمریکا هرچه روی کاغذ بود را بدست آوردند، اما در مقابل به هیچ کدام از تعهدات خود در این پیمان عمل نکردند و حتی یاسر عرفات بعنوان عامل فلسطینی امضاکننده این پیمان را که پس از 10 سال به فریب مذاکرات اسلو پی برده بود، به طور مشکوکی حذف کردند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: امروز رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده طرحی جدید برای فلسطین دارد که توافق و معامله قرن است؟ سؤال اینجاست که طرف توافق این قرارداد با آمریکا و صهیونیستها چه کسی است؟ یک تحمیل یک طرفه که همه فلسطینیها با آن مخالفند را قرارداد می نامید؟ مگر می شود قراردادی که در باره هویت و ماهیت فلسطین است، بدون نظر مردم فلسطین انجام شود؟ رسماً می خواهند از کیسه خلیفه ببخشند!

وی تصریح کرد: ترامپ در این معامله می خواهد صحرای سینا که بخشی از کشور مصر است را برای تشکیل یک کشور جدید تخصیص بدهد و پول تأسیس این کشور را هم از سران خائن امارات و عربستان سعودی دریافت کند؛ با این طرح می‌خواهند بخشی از 5 میلیون آواره فلسطینی را با هویت جعلی، در صحرای سینا جای دهند و برای رفع مزاحمت دیگر آوارگان برای حیات ناپاک رژیم نامشروع اسرائیل، به باقی مانده‌های آوراگان نیز تابعیت برخی کشورها را بدهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ترامپ می‌خواهد هم هویت فلسطین را نابود کند، هم بیت المقدس را یهودی کند و هم کشور مصر را اشغال کند! گفت: عجب معامله قرنی! این اقدام ریختن بنزین بر آتش غضب ملتهای منطقه است.

وی ادامه داد: من به آقای ترامپ توصیه می‌کنم نگاهی به طرح‌هایی روسای پیشین آمریکا بیاندازد و بداند این طرح جدید نیز محکوم به شکست است، طرح آمریکا توافق قرن نیست بلکه قطعا باتلاق قرن برای آمریکایی‌ها و همپیمانانش است که در آن فرو خواهند رفت.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی تاکید کرد: جریان خبیث غرب در قرن گذشته برای تأسیس رژیم صهیونیستی، با آل سعود در ازای حاکم کردن آنها بر عربستان معامله کرد و امروز هم می‌خواهد یکبار دیگر همان معامله را شکل بدهد و برای نابودی هویت فلسطینیها و قدس شریف آل سلمان را در آن سرزمین تثبیت کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و رهبری حکیم آن بر اساس تمام اصول دموکراسی و مرد مسالاری یک راه حل را اعلام کردند که نه تنها راه حل فلسطین بلکه راه حلی برای همه بحرانهای منطقه در بحرین و یمن و ... است و آن چیزی نیست جز مراجعه به آرای همه مردم فلسطین اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی؛ این یک راه حل دموکراتیک است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: ایران اسلامی در منطقه خاورمیانه و بویژه غرب آسیا، عامل ثبات و آرامش است و اگر اقدامات مستشاری ایران در برابر داعش، القاعده و تکفیری‌های دست ساخته اسرائیل نبود، امروز منطقه در آتش جنگ می‌سوخت.